به گزارش ایرنا محمدرحیم ابوسعیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در کرمان افزود: تورم با اقدامات موثر دولت یازدهم از 40 درصد به شرایط تک رقمی کاهش پیدا کرد و رشد اقتصادی منفی سال 92 هم اکنون به 6 درصد رسیده است.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می شود که رئیس جمهوری در دوره خود برنامه های بلندمدت را به پایان برساند.
وی با طرح این سئوال که چرا ما می خواهیم به دکتر روحانی رای بدهیم؟ تصریح کرد: دولت در سیاست خارجی در بحث برجام به موفقیت عظیمی دست یافت و یکی از آثار آن این است که ترامپ اذعان می کند، آمریکا در برجام تحقیر شده و این موفقیت بزرگ در عرصه دیپلماسی کشور است.
وی ادامه داد: ایران با برجام به موفقیت هایی رسید که شاید هیچ کشوری در سازمان مللل به این موفقیت ها دست پیدا نکرده بود.
رئیس شورای سیاست گذاری ستاد روحانی استان کرمان تاکید کرد: سرمایه گذاری خراجی، برگشت سرمایه بلوک شده ایران در خارج از کشور، ورود خیل عظیم گردشگران خارجی به کشور و انعقاد قراردادهای فاینانس از آثار برجام است.
وی افزود: برخی که از علم اقتصادی و سیاست بی بهره هستند برجام را زیر سئوال می برند در حالیکه برجام یک موفقیت ملی است و منوط به یک دولت و شخص نیست.
ابوسعیدی تصریح کرد: ما افتخار می کنیم برجام یک موفقیت بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است و در عرصه سیاست دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی گفت: طرح بیمه سلامت دولت یازدهم موجب کاهش هزینه های درمان مردم شده و روستاییان با پرداخت پنج درصد و شهرنشینان با 10 درصد هزینه درمان، دغدغه هزینه های درمان را ندارند و این موفقیتی برای دولت دکتر روحانی بوده است.
وی با بیان اینکه هزینه های کلانی در زمینه درمان توسط مردم پرداخت می شد و مردم قادر به پرداخت آن نبودند گفت: امروز دولت تدبیر و امید با کمترین هزینه بهترین خدمات درمانی، پزشکی و سلامت را ارائه می دهد.
وی با اشاره به بحث حقوق شهروندی در دولت روحانی گفت: حقوق شهروندی مهمترین بحث در حوزه سیاست داخلی است و با تصویب مجلس، برنامه های اجرایی آن منوط به ادامه دولت تدبیر و امید است که مو به مو اجرا شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ستاد روحانی در استان کرمان اظهار کرد: یکی از موارد حقوق شهروندی، حق دسترسی مردم به همه اطلاعات است که می توان در این صورت عدالت اجتماعی را در همه حوزه ها شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه حمایت دکتر روحانی از فضای مجازی قابل انکار نیست تاکید کرد: حقوق شهروندی از همه تفکرات و عقاید در چهارچوب نظام حمایت می کند و نباید تریبون جلسات در اختیار گروه خاصی باشد.
ابوسعیدی تصریح کرد: در دولت روحانی از بانوان در حوزه های اجرایی کلان استفاده شده و برای نخستین مرتبه در حوزه فرمانداری ها، معاونت های استانداری و بدنه دولت بانوان به کار گرفته شده اند و این نگاه دولت تدبیر و امید به کاهش تبعیض جنسیتی است.
وی افزود: بانوان در عرصه مدیریت چیزی از آقایان کم ندارند و باید خودشان از این تفکر حمایت کنند تا به جایی برنگردیم که بگویند بانوان به خانه داری مشغول باشند.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان کرمان گفت: سیاست اعتدال بر این است که حوزه ورزش با خصوصی سازی باید حرفه ای و منحصر به یک رشته خاص نباشد و ورزشکاران نباید دغدغه معیشت داشته باشند و دولت از این حوزه نظارت و حمایت کند.
وی با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از هنرمندان گفت: خانه سینما با حمایت دولت روحانی بازگشایی و رونق گرفت و همچنین در کرمان تمام کنسرت ها برگزار شد و این حمایت عملی و عالمانه از همه حوزه های هنر است و باید عرصه امنیت برای فعالیت هنرمندان باز باشد.
وی با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی گفت: دولت دکتر روحانی نمی خواهد با اقتصاد صدقه ای از افراد حاشیه نشین حمایت کند، بلکه باید فضای اشتغال و تولید آنقدر فعال باشد که مردم آنچه شایسته زندگی خود و خانوادشان است، داشته باشند.
ابوسعیدی تصریح کرد: روند مهاجرتی برخی از مناطق استان کرمان مانند قلعه گنج و گلبافت که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته، معکوس شده است.
وی گفت: بیش از 70 هزار میلیارد تومان در استان کرمان طی سال های دولت تدبیر و امید بدون اتکا به خزانه دولت در حوزه های گردشگری، عمران و اقتصادی سرمایه گذاری شده است و اگر برخی ملاحظات اجازه می داد، رئیس جمهوری می توانست در سفر اخیر خود حدود 6 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی افتتاح کند.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم در نیمه راه است گفت: دولت در سایه اعتدال سه قوه می توانند در راستای اعتلای کشور کار کند و مجلس شورای اسلامی هماهنگی خود را با دولت نشان داده و سرعت فعالیت های دولت بیشتر شده است.
رئیس شورای سیاست گذاری ستاد روحانی در استان کرمان بیان کرد: مدیران دولت تدبیر و امید در استان کرمان بر اساس ارزیابی علمی و مدیریتی و ظرفیت انتخاب شده اند و از نگاه افراطی گری پرهیز شد تا با نگاه اعتدالی برای ساخت استان و کشور اقدام شود.
وی بیان کرد: شورای سیاست گذاری ستاد دکتر روحانی از افراد فرهیخته و صاحب فکر تشکیل شده که با بررسی دقیق شرایط حاکم بر انتخابات در سطح استان کرمان تبیین سیاست های کلان را به صورت راهبردی ارائه خواهند داد.
ابوسعیدی ادامه داد: ایجاد حداکثر مشارکت و نظریابی در میان نخبگان، صاحبنظران و اندیشمندان در سطح استان، بررسی رصد دقیق مسائل در استان کرمان، بررسی راه حل یابی و ارائه نقطه نظرات راهگشا در موضوعات مطروحه برای هم افزایی در انتخابات ریاست جمهوری از اهداف ستاد دکتر روحانی در کرمان به شمار می رود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.