به گزارش ایرنا، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده توانای کرمانی، 11 دانش آموز مولف و 77 دانش آموز حائز رتبه برتر در جشنواره یار مهربان با موضوع کتاب های هوشنگ مرادی کرمانی تجلیل شدند.
هوشنگ مردای کرمانی در جشنواره یار مهربان در کرمان ضمن تبریک روز معلم گفت:
همه جوامع با اخلاقیات سنجیده می شوند و جامعه به هنرمندان به عنوان سرمایه های اجتماعی نیاز دارد.
وی از فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و گفت: من عاشق مردم، دانش آموزان و خانواده ها هستم و از هر مدیری که با جان و دل در زمینه فرهنگ کار کند، تقدیر می کنم.
نویسنده نام آشنای کرمانی تصریح کرد: باید روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان نهادینه شود زیرا دانش آموزان آینده سازان کشور هستند.
مرادی کرمانی با اشاره به اینکه سالیان گذشته از مطالب کتاب های من در کتاب های درسی کشورهای هلند، سوئد و ترکیه استفاده می شد گفت: این امر اکنون در کشور مورد استقبال قرار گرفته است.
وی همچنین به دلیل برگزاری جشنواره استانی یار مهربان از اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تقدیر و اظهار کرد: باید زمینه مطالعه کتاب های همه نویسندگان ایرانی در مدارس فراهم شود.
مرادی کرمانی با اشاره به اینکه باید فرهنگ مطالعه توسط آموزش و پرورش در مدارس نهادینه شود افزود: 70 درصد مردم فقط کتاب درسی را وارد خانه های خود می کنند و کتاب های غیردرسی را مطالعه نمی کنند.
وی گفت: تجلیل از هنرمندان در همه زمان ها ضروری است بخصوص زمانی که هنرمند زنده است زیرا محصول هنرمند همیشه ارزشمند است.
هدف از برگزاری جشنواره یار مهربان توسعه سواد خواندن در بین دانش آموزان با محوریت آثار هوشنگ مرادی کرمانی ویژه دانش آموزان چهارم، پنجم و ششم دبستان اعلام شده است.
قرار است، جشنواره یار مهربان سال آینده ویژه دانش آموزان اول، دوم و سوم ابتدایی با محوریت کتاب های افسانه شعبان نژاد برگزار شود.
این جشنواره در سطوح مدرسه ای و شهرستانی برگزار شده و اکنون مرحله استانی این جشنواره در حال برگزاری است.
سه هزار و 500 دانش آموز از سراسر استان کرمان در جشنواره استانی یار مهربان شرکت و 77 نفر به مرحله استانی این جشنواره راه پیدا کردند.
هوشنگ مرادی کرمانی متولد 16 شهریور 1323 در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان و نویسنده معاصر ایران است.
شهرت مرادی کرمانی به دلیل کتاب ‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته‌ است.
جشنواره یار مهربان روز (دوشنبه) با حضور هوشنگ مرادی کرمانی در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.