علی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای شهرداری کرمان از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: سند اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرمان پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرا شد.
وی با اشاره به توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید به موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: اقدامات زیادی در راستای اجرای سند اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرمان انجام شده است.
بابایی ادامه داد: واگذاری جمع آوری و حمل زباله شهر کرمان به بخش خصوصی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای شهرداری صرفه جویی در بر داشته و در یک اقدام 68 خودرو به ناوگان حمل زباله شهری اضافه شده است.
وی افزود: راه اندازی 23 مرکز جمع‌ آوری پسماند خشک در کرمان، حذف ماشین آلات سیار حمل زباله در مناطق چهارگانه، آموزش چهره به چهره مردم به منظور تفکیک زباله از مبدأ، راه‌ اندازی خطوط تفکیک زباله، تولید کود کمپوست از زباله های شهری برای اولین بار در ایران و راه اندازی خط تولید کود کمپوست به روش هوازی از جمله اقدامات شهرداری کرمان در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است.
شهردار کرمان با بیان اینکه واگذاری مجموعه کشتارگاه دام به بخش خصوصی با صرفه جویی ماهانه حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال همراه است گفت: واگذاری مجموعه حیات وحش به بخش خصوصی نیز با صرفه جویی حدود سه میلیارد ریال و واگذاری مجموعه آکواریوم و موزه حیات طبیعی به بخش خصوصی با صرفه جویی بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال برای شهر کرمان همراه بود.
وی گفت: واگذاری بخشی از خدمات سازمان بهشت زهرا شهرداری کرمان به بخش خصوصی، نگهداری فضای سبز به بخش خصوصی با صرفه جویی ماهانه پنج میلیارد و 880 میلیون ریال، بازسازی 53 دستگاه اتوبوس، جایگزینی 400 دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی از دیگر اقدامات شهرداری کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی است.
بابایی افزود: نصب و جایگزینی 30 ایستگاه اتوبوس مکانیزه به همراه باجه های فروش با سرمایه گذاری بخش خصوصی، رونمایی از مرکز مانیتورینگ ناوگان اتوبوسرانی و سامانه کرمان کارت از طریق بخش خصوصی اتفاق افتاد.
وی عنوان کرد: ساخت و راه اندازی پناهگاه و عقیم سازی و نگهداری از سگ های بدون صاحب، ساخت بناهای شهرداری، احداث ساختمان در مجموعه باشگاه ورزشی شهرداری، بهسازی شهر شامل مسیرها، زیرسازی، جدولگذاری و فضای سبز از دیگر اقدامات شهرداری کرمان است.
شهردار کرمان گفت: در یک سال و نیم گذشته ساخت تقاطع های غیرهمسطح شهر کرمان، اجرای 2 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر کرمان، ساخت 23 پارک، ساخت پنج بوستان از ابتدای امسال، مرمت بناهای تاریخی شهر، تملک و بازگشایی معابر، ساخت 240 چشمه سرویس بهداشتی، بیش از 2 میلیون مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر، بیش از 225 هزار متر جدول گذاری در شهر کرمان انجام شده است.
وی افزود: بیش از 135 هزار مترمربع سنگ فرش و پیاده روسازی معابر، راه ‌اندازی فرهنگسراها و خانه ‌های فرهنگ، زیباسازی شهر، راه ‌اندازی سه گرمخانه، راه ‌اندازی چهار ایستگاه آتش ‌نشانی در شهر کرمان در یک سال و نیم گذشته از اقدامات شهرداری کرمان است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.