مطهره خوشکام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 311 هزار و 766 راس گاو، گوسفند و بز علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین هفت هزار و 230 قلاده سگ خانگی علیه بیماری هاری توسط اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان در سال گذشته واکسینه شد.
وی بیان کرد: تضمین سلامت دام، اقتصاد جامعه و بهداشت و سلامت عمومی از وظایف مهم دامپزشکی می باشد که در این زمینه این تعداد واکسینه در جنوب کرمان انجام شد.
وی گفت: در زمینه مبارزه با بیماری های انگلی 54 هزار و 543 نوبت دام سم پاشی و 185 هزار و 196 متر مربع جایگاه دام سم پاشی شده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان افزود: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر در منطقه جنوب کرمان از دوره های آموزشی ترویجی بهره مند شدند.
وی بیان کرد: در این کلاس ها در خصوص راه های پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام، بهداشت اماکن و فرآورده های خام دامی، بهداشت و بیماری های زنبور عسل، بهداشت و بیماری های طیور، بهداشت و بیماری های شتر و مخاطرات ناشی از قاچاق دام به روستاییان و فعالان حوزه دامپزشکی آموزش داده شد.
خوشکام گفت: 17 هزار برگ بروشور، 900 برگ تراکت و اطلاعیه، 10 پلاکارد و بنر ترویجی، 300 برگ پوستر، دو برنامه رادیویی 20 دقیقه ای، 30 پاورپوینت ترویجی و 562 جلد کتاب توزیع و تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش دانش روستاییان و فعالان حوزه دامپزشکی، افزایش سطح بهداشت عمومی و همچنین اقتصاد جامعه محقق خواهد شد.
عشایر جنوب کرمان حدود یک میلیون و 200 هزار رأس دام در اختیار دارند که یک میلیون و 941 هزار و 954 هکتار از کل مراتع منطقه جیرفت و کهنوج جزو قلمرو آنان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.