یدالله موحد روز یکشنبه در نشست تعامل و هم اندیشی اعضای ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با حضور روسای استانی ستاد تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر نقش حائز اهمیت و سازنده روسای ستادها در روند انتخابات ریاست جمهوری در زمینه پیشگیری از جرایم انتخاباتی و کنترل هواداران به منظور حرکت تبلیغات در محدوده مقررات تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان وی افزود: انتظار می رود روسای ستاد های تبلیغات انتخاباتی هوشیارانه با همکاری دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی از ورود افراد مسئله دار یا کسانی که با نیات خاص که ممکن است از طریق نفوذ به ستادها اهدافی مغایر با منافع و مصالح ملی و انسجام و وحدت ملت ایران دنبال کنند، جلوگیری بعمل آورند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: ممکن است افراد معاند نظام با تطمیع ستادها و هواداران نامزدهای انتخاباتی، منابع مالی آلوده را در تبلیغات انتخاباتی بکار گیرند که بایستی این موضوع را روسای ستادها مورد توجه جدی قرار دهند و تدابیر پیشگیرانه لازم را اتخاذ نمایند.
وی بیان کرد: در راستای وظایف و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از طرف ستادها و هواداران در محدوده و مطابق مر قانون حرکت کنند و بعضا نقض مقررات و رفتارهای فراقانونی موجب تعقیب و مسئولیت کیفری خواهد بود.
موحد با اشاره به نقش مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح در بحث پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: اداره کل بازرسی استان کرمان نیز با نظارت دقیق بر روند تبلیغات انتخاباتی اجازه نخواهد داد امکانات و منابع دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی استفاده شود.
وی تصریح کرد: اخلاق مداری، رعایت حرمت سایر نامزدهای انتخابات، همکاری صمیمانه و تنگاتنگ با دستگاه های متولی، هیات های نظارت و اجرایی از مسائل حائز اهمیت در ایام انتخابات است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سطح ملی و با حضور و عضویت همه دستگاه های متولی شکل گرفته، در همین راستا ستاد استانی ایجاد شده و در سطح شهرستان ها هم نظیر این ستاد شکل گرفته است.
وی گفت: براساس ماده 34 قانون انتخابات ریاست جمهوری، تشکیلات قضایی هر شهرستان و بخش در ایام انتخابات باید اقدامات لازم را در محدوده مقررات اعمال کنند و پیشگیری از جرایم انتخاباتی برای یکسان سازی سیاست های این حوزه انجام می شود.
موحد با اشاره به اینکه جرایم انتخاباتی در 17 بند تعریف و مجازات ها نیز بیان شده است اظهار کرد: ما تلاش می کنیم جرایم 17 گانه رخ ندهد اما لازمه رسیدن به این هدف این است که همه دست به دست هم بدهیم و یکی از مسائلی که به حیثیت انتخابات لطمه می زند همین جرایم است که بیگانگان آن را دستاویز قرار داده و بزرگنمایی می کنند.
این نشست با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، دادستان کرمان، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی و روسای ستادهای انتخاباتی در دادگستری کرمان برگزار شد.
دریافتی: رسول محمدحسنی ** انتشار: بهنام احمدی
3028/5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.