محمد ساردویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محور به طول 22 کیلومتر است که تاکنون هفت کیلومتر آن آسفالت شده و 6 کیلومتر دیگر در حال بازگشایی است.
وی اظهار کرد: در صورت حل برخی مشکلات اجتماعی که در مسیر بازگشایی قرار دارند، این محور هرچه سریعتر به اتمام خواهد رسید و تکمیل این محور نقش مهمی در حمل و نقل آسان بار و مسافر، همچنین کاهش مصرف سوخت و کاهش بار ترافیک دارد.
وی گفت: طول محور نراب به رمون هم به طول 36 کیلومتر و کوهستانی است که تاکنون 31 کیلومتر آن آسفالت و بهره‌ برداری شده و پنج کیلومتر دیگر خاکبرداری و خاکریزی آن انجام شده و ساخت آبنیه فنی مسیر در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان تصریح کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این محور 71 میلیارد ریال می باشد که در صورت تأمین اعتبار این پنج کیلومتر نیز در نیمه اول سال جاری به بهره‌ برداری خواهد رسید.
وی درباره تکمیل پل سرجاز و جنگل آباد در شهرستان جیرفت گفت: پل دوم سرجاز به طول کلی 348 مترمربع در محور مواصلاتی جیرفت به کهنوج قرار دارد که متشکل از 11 دهانه 28 متر و 2 دهانه 20 متری است و برای تکمیل این پل اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال نیاز است.
ساردویی افزود: پل دوم جنگل آباد نیز به طول کلی 196 مترمربع در محور مواصلاتی جیرفت به کهنوج قرار دارد و متشکل از هفت دهانه 28 متری است که برای تکمیل این پل بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
28 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که 2.2 درصد راه های کل کشور را شامل می شود و هشت هزار کیلومتر آن در هفت شهرستان جنوبی استان قرار دارد.
جنوب استان در کریدور شمال به جنوب کشور است.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب را پوشش می دهد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.