به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان از امضای یکهزار موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان طی این مدت خبر داد و افزود: سه میلیارد دلار تامین مالی خارجی در استان کرمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه در فضای وحدت و به دور از فضا و دعوای سیاسی به توفیقات بزرگی دست می یابیم اظهار کرد: سال گذشته 32 هزار و 802 شغل در استان کرمان ایجاد شد که بیشترین میزان در سال های گذشته به شمار می رود.
وی گفت: میزان تولید مس کاتدی از 250 هزار تن به 400 هزار تن، گندله آهن از پنج میلیون تن به 15 میلیون تن، تولید کنسانتره آهن از 12.5 میلیون تن به 24.5 میلیون تن و میزان استخراج معادن از 45 میلیون تن به 63 میلیون تن افزایش یافته است.
استاندار کرمان بیان کرد: میزان تولید برق در استان 2 هزار و 290 مگاوات بوده که 51 درصد رشد یافته و نشانه رونق اقتصادی است.
وی گفت: 383 روستا در حال حاضر در حال گازرسانی است و هیچ روستای بالای 20 خانوار فاقد برق در استان کرمان وجود ندارد.
رزم حسینی بیان کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت 20 مگاوات تولید در 2 ماه آینده افتتاح می شود.
وی به سفر آتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمان اشاره کرد و افزود: بیمارستان های سیرجان، کوهبنان و رابر و بزرگترین اورژانس جنوبشرق کشور در این سفر افتتاح می شود.
استاندار کرمان بیان کرد: یکهزار و 800 تخت بیمارستانی در سه سال اخیر یا به ظرفیت تخت های بیمارستانی اضافه شده یا در حال اضافه شدن است.
وی گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان استان نیز از 27 واحد به 46 واحد افزایش یافته و صادرات محصولات این شرکت ها از 28 هزار دلار به 340 میلیون دلار افزایش یافته است.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی استان کرمان به صورت مستمر هر هفته برگزار می شود و مبانی اقدامات مدیریت استان مبتنی بر رهنمودها، نصایح و ارزش های دینی و اسلامی و فرمایشات رهبری بوده است.
وی با تاکید بر اینکه ولایت و توسعه محور اقدامات استان کرمان بوده است گفت: همواره تلاش کرده ایم در این مسیر حرکت کنیم تا با کمترین حاشیه های سیاسی، فضای استان به سمت ایجاد اشتغال، کار و آبادانی حرکت کند.
استاندار کرمان بیان کرد: حرکت دوم در مدیریت استان کرمان مبتنی بر مدیریت جهادی بوده است.
وی تعداد سفرهای شهرستانی در این دوره را بی نظیر دانست و گفت: از دورترین نقطه تا نزدیک ترین نقطه مورد بازدید قرار گرفته و 40 درصد جلسات اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان ها برگزار شده است.
رزم حسینی افزود: بیشترین معاونان ریاست جمهوری، وزرا و مقامات کشوری به استان کرمان سفر کرده اند.
وی تمرکز بر کار اقتصادی را از محورهای اصلی مدیریت استان کرمان برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی 10 سال را درباره مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.
وی به مدل توسعه اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: این مدل به عنوان یک مدل کارآمد در استان کرمان اجرایی شد و مورد تایید مقامات کشوری قرار گرفت.
استاندار کرمان درباره مدل اقتصاد مقاومتی این استان گفت: مهرماه سال 93 مدل شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در یک نقطه محروم اجرایی و مدل اقتصاد مقاومتی واقعی و مردمی عملیاتی شد.
وی تصریح کرد: با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج نظام جدیدی در مدیریت اداری کشور مطرح و مدیریت توسعه، تولید و آبادانی به بخش غیردولتی واگذار شد.
رزم حسینی گفت: بروکراسی دولتی توانایی توسعه و اجرای اقتصاد مقاومتی را ندارد و به همین دلیل واسپاری امور به بخش غیر دولتی انجام شد که مدل شهر نمونه قلعه گنج مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است و ایشان فرموده اند که از این مدل مستند سازی صورت گیرد.
وی بیان کرد: با اجرای موفقیت آمیز مدل شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، 21 موسسه ملی، استانی و دانشگاهی به عنوان معین اقتصادی فعالیت خود را در استان کرمان آغاز کرده اند تا توسعه متوازن استان دنبال شود.
استاندار کرمان گفت: پیش خدای خود رو سفید هستم که صادقانه به مردم کرمان خدمت کرده ام و تاکنون یک دروغ به مردم نگفته ام.
وی تاکید کرد: اقدامات نو و جدیدی در استان کرمان انجام شده است که اگر قرار بود با بودجه دولتی آنها را اجرایی کنیم، هیچ کدام اجرایی نمی شدند.
وی با بیان اینکه گنج ها در استان بوده اما تاکنون کسی به سراغ آنها نرفته است گفت: معین های اقتصادی با استفاده از مشاوران داخلی و خارجی ظرفیت های جدید را در مناطق شناسایی کرده اند تا توسعه روزافزون محقق شود.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است گفت: با همکاری معین های اقتصادی می توانیم در آینده نزدیک اقدامات کارساز و مهم را اجرایی کنیم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.