حجت الاسلام اصغر شاهرخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اساتید در محیط دانشگاه نزدیک ‌ترین افراد به دانشجویان هستند لذا تاثیرگذاری بیشتری بر دانشجو دارند.
وی با بیان اینکه موقعیت حساس اساتید دانشگاه بسیار مهم است اظهار کرد: این دوره از طرح ضیافت اندیشه برای چهارمین مرتبه به صورت مستقل در دانشگاه جیرفت و با حضور 40 نفر از اساتید این دانشگاه برگزار شد.
وی رسالت مهم اساتید را علم آموزی و تربیت دانشجویان دانست و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح معرفتی اساتید به منظور پاسخگویی آنها به نیازهای فرهنگی و دینی دانشجویان است.
نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت گفت: مدرس این دوره از کلاس های بصیرت افزایی محمد رجبی از استادان مرکز هم اندیشی اساتید بود.
وی ادامه داد: همچنین بررسی زمینه های پیشرفت تمدنی اسلام و علل و عوامل رکود و انحطاط فرهنگ و تمدن اسلامی از مباحث مطروحه در این دوره بود.
وی بیان کرد: امید است اساتید بتوانند با شناخت عمیق این مسائل در راستای ساختن فرهنگ و تمدن نوین اسلامی گام بردارند.
دانشگاه جیرفت با زیربنایی حدود 200 هزار مترمربع در زمینی به وسعت 200 هکتار در کیلومتر هشت جاده جیرفت - بندرعباس واقع شده است.
در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در 34 رشته و گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و در پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه جیرفت مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه جیرفت دارای 75 عضو هیئت علمی است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.