به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نمازجمعه کرمان که در مصلی امام علی (ع) اقامه شد افزود: نکته ای که مقام معظم رهبری در این زمینه به نامزدها توصیه فرمودند، بسیار قابل تامل است.
وی اظهار کرد: مدتها بخشی از وقت کشور را صرف مذاکره و برجام کردیم که شاید اتفاقی رقم بخورد اما دیدیم که نگاه باید به ظرفیت ها و توان داخل کشور باشد و این موضوع برای همه معلوم و مشخص شد.
وی گفت: ظرفیتهای فراوانی در کشور داریم و همین تحصیلکرده های داخل کشور می توانند ما را به اقتصاد مقاومتی برسانند و نامزدها باید قول دهند از این ظرفیتها به خوبی استفاده کنند.
خطیب جمعه کرمان ادامه داد: شوراها در قانون، بستری را برای حضور و مشارکت مردم در تصمیم گیری های بزرگ کشور به وجود آورده اند که این ظرفیت برای مردم ما بسیار مغتنم است.
وی بیان کرد: شوراها صرفا در چارچوب قانون است که می توانند اقدام کنند و اینطور نیست هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: برای آبادی شهرها و روستاها باید یک عزم عمومی وجود داشته باشد و نخبگان هم به طور جدی در این موضوع مشارکت کنند به گونه ای که مبنای تمامی کارها، برنامه ریزی و تعقل باشد.
وی با تقدیر از خدمات شوراها در دوره های گذشته خاطرنشان کرد: برای داشتن آینده ای بهتر باید نیروهای متخصص و کارآمد وارد شوراها شوند.
وی همچنین با قدردانی از سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری مسابقات قرآن گفت: مسابقاتی که در کشور برگزار شد به عنوان مسابقات بین المللی قرآن بود که بیش از 80 کشور در این مسابقات شرکت کردند و این اتفاق یک جلوه گاه بزرگ برای فرهنگ قرآنی کشور است.
امام جمعه موقت کرمان افزود: اتفاق دیگری که در این دوره مسابقات قرآنی رقم خورد این بود که حتی بانوان و اقشار مختلف توانستند در مسابقات شرکت کنند.
وی گفت: امروز کشوری همچون عربستان که باید مظهر بندگی خداوند باشد هر روز جنگنده ها و مزدورانش را برای قتل عام مردم می فرستد.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشورهای اسلامی بی هویتی نیست عنوان کرد: وقتی عربستان که یک کشور اسلامی است اینگونه دست به کشتار می زند، طبیعی است که کشوری مثل اسرائیل چه اقداماتی انجام خواهد داد.
حجت الاسلام قاسمی زاده اظهار کرد: هویت اسلامی یعنی اینکه تمامی انسانها در جامعه اسلامی باید در رفتار، اخلاق و کردار خود به یکسری از اصول پایبند باشند و ما اعتقاد داریم فرهنگ قرآنی باید بیش از آنکه فکر می کنیم گسترش پیدا کند.
وی ادامه داد: آمریکا هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی کشور ما را تهدید کرده و تهدید یک ابزار اصلی در دست قدرتهای شیطانی است.
امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان گفت: نقطه اصلی و هدف تمامی فشارهایی که در اطراف کشور وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران است و دشمن از هر غفلت و عمدی برای نفوذ استفاده خواهد کرد.
وی افزود: خوشبختانه کشور ایران از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و این ظرفیت وجود دارد که به مسئله امنیت توجه بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام قاسمی زاده با گرامیداشت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان بازوی انقلاب اسلامی ایجاد شد و در حوزه های مختلف ظرفیت های فراوانی دارد.
وی با اشاره به نقش سپاه در جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور گفت: دشمن اصرار دارد با هر ترفندی که شده در دستگاه های اجرایی و برخی از تشکیلات کشور نفوذ پیدا کند و این موضوعات باید به طور جدی رصد شود.
وی با بیان اینکه نقش سپاه در سازندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است افزود: برخی پروژه های بزرگ کشور که سالهای زیادی از رها کردن آنها می گذرد، توسط سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به بهره برداری رسیده است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.