سرهنگ ماشاءالله ملایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابر اعلام فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور جیرفت به کرمان حوالی دهستان دلفارد بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: پس از بررسی های بعمل آمده در محل مشخص شد یک دستگاه پژو 405 بنا به عللی با یک دستگاه خودروی ال 90 برخورد کرده و بر اثر این تصادف راننده خودرو پژو بر اثر شدت جراحات جان باخته است.
وی گفت: سرنشین خودروی پژو 405 به همراه راننده و 2 نفر از سرنشینان خودروی ال 90 به علت شدت جراحات وارده توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی جیرفت افزود: در بررسی های صورت گرفته از صحنه توسط کارشناس تصادفات مشخص شد راننده خودروی پژو به علت انحراف به چپ باعث این حادثه دلخراش شده است.
وی اظهار کرد: متاسفانه در تصادف دیگر واقع در محور جیرفت - کرمان حوالی بخش محمدآباد یک نفر عابر پیاده بر اثر برخورد با کامیون بنز فوت کرد که کارشناس تصادفات علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده کامیون بنز به علت عدم توجه به عقب عنوان کرده است.
سرهنگ ملایی یکی از مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی را استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی دانست و بیان کرد: تحقیقات صورت یافته در مورد رانندگانی که پشت فرمان خودرو از تلفن همراه استفاده می کنند نشان می دهد در این گونه موارد رانندگان ‌دچار نوعی نابینایی در قدرت و میدان دید خود می شوند که ممکن است بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد.
وی به رانندگان توصیه کرد: حین رانندگی از ارتکاب هرگونه اعمالی که باعث انحراف ذهنی و عملی مانند صحبت کردن با تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن حین رانندگی خودداری کرده تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.