پهبد پورشبانان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت سازمان بهزیستی پس از سال ها رکود در عرصه توسعه خدمات اورژانس اجتماعی با اهتمام و توجه جدی دولت تدبیر و امید نسبت به مسائل حوزه اجتماعی اتفاق افتاد.
وی عنوان کرد: اورژانس اجتماعی کشور در سال 78 راه اندازی شد و پس از چند سال توسعه دچار رکود شد و دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به مسائل اجتماعی کشور مکلف شد که در قالب برنامه ششم توسعه در 140 شهرستان کشور، مرکز جدید اورژانس اجتماعی با هدف گسترش پوشش اورژانس اجتماعی را راه اندازی کند.
قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: استان کرمان در راستای اجرای یکی از مفاد قانون برنامه ششم توسعه در خصوص توسعه پایگاه ها و مراکز اورژانس اجتماعی کشور در 140 شهر بالای 50 هزار نفر در سال 96 پیشتاز بود و پنج مرکز اورژانس اجتماعی طی امروز و فردا در منطقه جنوب این استان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته در زمینه توجه دستگاه های متولی به حوزه مسائل اجتماعی کشور و اهتمامی که دولت تدبیر و امید به تاکیدات ایشان داشتند و با توجه به اینکه سازمان بهزیستی کشور تخصصی ترین نهاد دولتی در عرصه مسائل اجتماعی است وظایف مشخصی توسط دولت به این سازمان اعلام شد.
پورشبانان تصریح کرد: بیش از 27 مرکز اورژانس اجتماعی در منطقه جنوب و شرق استان کرمان با هدف عدالت در دسترسی و سهولت دسترسی به خدمات تخصصی سازمان بهزیستی به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: بیش از 10 مرکز در حوزه سایر خدمات بهزیستی از جمله مراکز نگهداری معلولین و کیت های توانبخشی ظرف امروز و فردا در استان کرمان راه اندازی می شود.
قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: 10 مرکز جامع خدمات بهزیستی در 10 شهرستان استان کرمان با اولویت جنوب این استان ظرف امروز و فردا راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، مراکز جدیدی را به عنوان 'مرکز جامع خدمات بهزیستی' را طراحی کرده است گفت: این مراکز با هدف عدالت در دسترسی آحاد مردم از خدمات سازمان، توسعه کمی و کیفی خدمات و سهولت دسترسی خدمات تخصصی سازمان بهزیستی تا منازل اجرایی شد.
پورشبانان گفت: توسعه مراکز خدمات بهزیستی با هدف کنترل، مهار و پیشگیری از شیوع آسیب اجتماعی اجرایی شد و در این راستا سازمان بهزیستی مناطق کم برخوردار را بر اساس الگوی وزارت کشور شناسایی کرد که هفت شهرستان کمتر برخوردار در استان کرمان واقع بودند.
وی افزود: در همین راستا و بر اساس شناسایی بنا بود در هفت شهرستان استان کرمان مراکز خدمات جامع بهزیستی راه اندازی شود اما با توجه به اهتمام مدیریت سازمان بنا شد در 10 شهرستان کرمان این مراکز تجهیز و راه اندازی شود.
اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌ ها است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.