به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز پنجشنبه در دیدار مسئولان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی جیرفت به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه حدود 20 هزار دانشجو در این شهرستان در حال تحصیل هستند افزود: بخش اعظمی از این دانشجویان بومی هستند که باید شرایط کار برای این افراد فراهم شود.
وی با بیان اینکه فلسفه وجودی شرکت های تعاونی حمایت از سرمایه های اندک افراد است تصریح کرد: در صورت فعالیت این شرکت ها علاوه بر سرمایه های موجود می توان از تسهیلات کم بهره دولت نیز استفاده کرد.
وی به تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این صندوق تسهیلات مناسبی را برای تشکیل تعاونی ها فراهم کرده و لازم است از این فرصت در راستای رونق اقتصادی و ایجاد مشاغل منطقه جنوب کرمان استفاده کرد.
فرماندار جیرفت افزود: تعاونی ها مدیریت سرمایه های خرد مردم را دنبال می کنند و افزایش تعداد این بنگاه های اقتصادی در راستای فقرزدایی، عدالت اجتماعی و توسعه کارآفرینی نقش موثری دارد.
وی تصریح کرد: جوانان، نخبگان و دانش آموختگان باید برای رفع معضل بیکاری به سمت تعاونی ها حرکت کنند زیرا ظرفیت های شغلی فراوانی در تعاونی ها نهفته است.
وی عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ تعاون در جامعه ما به خوبی تعریف نشده و لازم است تا مردم با مشارکت و همراهی بیشتری در فعالیت های اقتصادی حضور پیدا کنند.
امینی روش با بیان اینکه کارگران موتور محرک چرخه اقتصادی محسوب می شوند افزود: مسئولان متولی اقتصادی نیز باید از کارگران حمایت کرده و در راستای توسعه جامعه و حمایت از جامعه کارگری فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال به سر می بریم باید برنامه ریزی مدونی نسبت به اشتغال جوانان داشته باشیم و از این نیروی خدادادی به نحو احسن و در راستای توسعه کشورمان استفاده کنیم.
یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر و آغاز هفته کارگر است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.