به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح خبرگزاری ایسنا در جیرفت با حضور مدیرعامل این خبرگزاری افزود: سفر معلمان برای انجام کارهای اداری به مرکز استان کرمان هزینه و زمان بر است و به بخش فرهنگی جنوب این استان لطمه وارد می کند.
وی تصریح کرد: هفت شهر در جنوب استان کرمان با فاصله های طولانی از هم قرار دارند که لازم است برای ارتقا سطح علمی مدارس این شهرها اداره کل آموزش و پرورش در این منطقه مستقل شود.
وی عنوان کرد: استقلال 32 اداره کل در جنوب استان کرمان نیازمند این است خبرگزاری و سایر رسانه ها نیز برای بیان کارکردهای این ادارات استقلال داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر خبرگزاری بخواهند اعتبار کسب کنند باید صداقت داشته باشد ادامه داد: خبرگزاری ها باید بود و نبودها را بی تعارف بیان کنند و بایستی به منبع دقیق خبر اهمیت دهند و در راستای انتشار خبر تحقیقات لازم را انجام دهند.
امام جمعه جیرفت گفت: وجود بعضی کمبودها در جامعه به دلیل وجود برخی مدیریت های ضعیف است که باید خبرگزاری ها این واقعیات را به درستی بیان کنند.
وی بیان کرد: اعتبار خبرگزاری ها با انتشار اخبار درست و صحیح سنجیده می شود و دستکاری در اخبار کار صحیحی نیست و اخبار نباید با ذوق و سلیقه حزبی تنظیم شود و خبرنگاران فقط باید به بیان واقعیات جامعه بپردازد.
مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز گفت: پیامبران به نوعی پیام آور بودند و خبرنگاران نیز به نوعی پیام آور محسوب می شوند و از این نظر که خبر را از منبع درست پیام آوری می کنند پس در جایگاه پیامبران قرار دارند.
علی متقیان گفت: زمانی که خبر را به معنای درست و با سلیقه واقعی تنظیم کنیم، می توانیم تاثیرگذاری آن را هم در توسعه اقتصاد کاملا مشاهده کنیم.
وی عنوان کرد: باید سعی کنیم اخباری خوب، امیدبخش و مفید ارائه و آنچه را که واقع است بیان کنیم تا جامعه ما به خوبی به جهانیان معرفی شود.
وی گفت: نحوه جلوه نمایی ما بر آینده جوانان هم تاثیرگذار است و ما در خبر باید نقش پیامبری را به خوبی بیان کنیم و بدانیم که خبر فقط خبر سیاسی نیست، بلکه باید تمام توانایی های این منطقه را در تمام حوزه ها بیان کنیم.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.