به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز پنجشنبه در نشست گام دوم ستاد مثلث توسعه اقتصادی منطقه 6 شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک در محل فرمانداری انار با اشاره به اینکه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای رفسنجان در اولویت است افزود: شورای اقتصاد مقاومتی در سایر روستاهای این شهرستان به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در محلات شهری نیز با محوریت مساجد سه محله شورای اقتصاد مقاومتی در رفسنجان راه اندازی شده است.
فرماندار رفسنجان گفت: برای اشتغال پایدار طرح احیاگران آبادی در روستاهای رفسنجان در حال اجراست و طبق این طرح در روستاها طرح هایی شناسایی شده که بر اساس شرایط آب و هوایی مستعد قابلیت اجرایی دارند.
وی افزود: صندوق خرد روستایی در روستاها ایجاد می شود تا متقاضیان اجرای طرح های اقتصادمقاومتی در روستاها بتوانند تسهیلات کم بهره دریافت کنند.
ملانوری همچنین به بخش گردشگری رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان در این شهر در نوروز امسال به اتمام رسید و در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 30 هزار نفر از این اثر باستانی و تاریخی دیدن کردند.
وی گفت: بزرگترین دهکده پرورش آرتمیا در خاورمیانه در منطقه نوق رفسنجان قرار دارد که علاوه بر تولید آرتمیا تبدیل به مجموعه گردشگری شده به طوری که در نوروز امسال بیش از چهار هزار نفر از این دهکده بازدید کردند.
فرماندار رفسنجان با اشاره به زیرساخت های خارج از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزود: در طول دهه فجر سال گذشته عملیات ایجاد سه شهرک صنعتی در نواحی نوق، کشکوئیه و فردوس آغاز شد.
وی بیان کرد: در حوزه ایجاد اشتغالزایی و ایجاد کارخانه سرمایه گذارانی هستند که زمین ندارند و از شرکت مس می خواهیم با کمک منابع طبیعی و جهاد کشاورزی زمین در اختیار متقاضیان راه اندازی مشاغل قرار دهد و بیش از 900 هکتار زمین در این زمینه نیاز داریم.
فرماندار انار نیز گفت: 16 تفاهم نامه اقتصادی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال منعقد شده است که 9 تفاهم نامه از این تعداد با 180 میلیارد ریال و اشتغالزایی 110 نفر در سال های قبل انجام شده است.
سید ضیاءالدین طباطبایی افزود: سال گذشته نیز تفاهم نامه ای با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 95 نفر منعقد شد و 2 تفاهم نامه دیگر نیز شامل نیروگاه برق خورشیدی 10 مگاواتی و بازیافت مس با اعتبار 800 میلیارد ریال و اشتغالزایی 66 نفر در دست اقدام است.
فرماندار انار بیان کرد: واحدهای تولیدی و کارخانه های داخل و خارج از شهرک صنعتی انار به منظور راه اندازی مشکل تأمین نقدینگی و تسهیلات دارد.
وی گفت: با کمک صندوق کارآفرینی امید از سال 92 تاکنون برای راه اندازی مشاغل خانگی مبلغ 24 میلیارد ریال تسهیلات جذب و حدود 16 طرح اقتصاد مقاومتی در این راستا اجرا شده است.
طباطبایی افزود: حدود 17 طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان انار دارای مشکلاتی هستند که در سایت بهینه یاب معرفی شده تا مشکل این طرح ها رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 203 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان انار 193 مورد به کنتور هوشمند مجهز شده است.
فرماندار انار به اجرای سیستم های نوین آبیاری در باغات انار اشاره و اظهار کرد: از سال 93 تاکنون بیش از 510 هکتار از اراضی شهرستان انار به آبیاری زیرسطحی و در سال 94 نیز 285 هکتار به آبیاری قطره ای تجهیز شده اند.
این نشست با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، نمایندگان مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه رفسنجان، انار و امین شهر و جمعی از مدیران استانی و منطقه در محل فرمانداری انار برگزار شد.
مرکز شهرستان انار در 210 کیلومتری شمال غرب کرمان است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.