پهبد پورشبانان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی سروش در جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان تخصصی ترین نهاد، وظیفه کاهش این آسیب ها را در جامعه بر عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: هشت هزار و 600 واحد مسکونی سال گذشته به مددجویان بهزیستی در کشور تحویل داده شده که با عنایت کمیسیون تلفیق در سال جاری این تعداد بیشتر از سال های گذشته خواهد بود.
وی عنوان کرد: نقاط کمتر برخوردار بر اساس شاخص هایی که مدنظر سازمان بهزیستی قرار دارد شناسایی شده و مناطق جنوبی استان کرمان در اولویت این رسیدگی قرار دارند.
قائم مقام سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: 30 شهر کشور در اولویت رسیدگی سازمان بهزیستی قرار دارد که هفت شهر جنوبی استان کرمان را هم شامل می شود و بر اساس بازبینی که طی این چند روز از مناطق این استان انجام شده این آمار به 10 شهر افزایش پیدا کرده است.
وی به اجرای طرح غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: این طرح برای نخستین مرتبه در استان کرمان انجام شدو در نهایت پشنهاد دادیم در برنامه ششم توسعه، غربالگری ژنتیک و مشاوره ازدواج اجباری شود تا تولد افراد معلول به حداقل برسد.
وی ادامه داد: زوج ها در این طرح قبل از ازدواج مورد مشاوره قرار می گیرند و در صورت نیاز به انجام مشاوره و آزمایش های ژنتیک تخصصی به بخش های پیش بینی شده برای این منظور معرفی می شوند.
قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور برای افتتاح چند مرکز بهزیستی به مدت 2 روز به جنوب و شرق استان کرمان سفر کرده است.
بهزیستی شهرستان جیرفت دارای چهار هزار و 453 مددجوی تحت پوشش و تعداد 78 مرکز خصوصی تحت نظارت است و ارائه خدمات در حوزه های مختلف بر عهده 41 پرسنل شاغل در این اداره است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.