به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری عنبرآباد، هادی شهسواری پور در همایش دهیاران این شهرستان افزود: دهیاران به عنوان مجریان مصوبات شوراها نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار در روستاها دارند.
وی حمایت از سرمایه گذاری را از اقدامات مهم برای توسعه پایدار در روستاها بیان کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاری باعث احیای ظرفیت های موجود در روستاها می شود که لازمه آن داشتن یک برنامه ریزی درست و اطلاعات کافی از مزیت ها و پتانسیل های آن روستاهاست.
وی خاطرنشان کرد: کار کردن بدون برنامه ریزی با وجود داشتن طرح و ایده، نوعی روزمرگی را ایجاد می کند که در نهایت تلف کردن وقت و امکانات و ظرفیت نیروی انسانی را در پی خواهد داشت.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری کرمان افزود: بر این اساس تشکیل بانک اطلاعاتی از تمامی ظرفیت های روستاهای استان ضروری محسوب می شود و لازم است دهیاران به عنوان متولیان پیشرو در توسعه روستاها در این زمینه ما را یاری کنند.
وی هجوم مردم روستا به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی را طی چند سال گذشته نتیجه نبود برنامه ریزی در راستای اشتغال پایدار و همچنین توجه نداشتن به ظرفیت های بالقوه و بالفعل موجود در روستاها بیان کرد و گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به روستاها نگاه ویژه ای است چرا که معتقدیم روستاها مولد هستند و تولید کشور در زمینه های گوناگون از روستا شروع می شود.
شهسواری پور خاطرنشان کرد: برای اولین بار به دهیاری هایی که طرح اقتصادی و توجیهی داشته باشند تسهیلات ارزان قیمت با بهره هشت درصد پرداخت می شود که این مهم در راستای درآمدزایی در روستاها و ایجاد اشتغال پایدار برای مردم به ویژه جوانان خواهد بود.
فرماندار عنبرآباد در این همایش گفت: امروز مردم به عنوان پشتیبان نظام همانطور که همیشه با حضور خود در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی حضوری موثر داشته و نقش آفرینی کرده اند، در انتخابات آینده هم باید با حضور باشکوه خود ثابت کنند همچنان پشت نظام بوده و خواهند بود.
محمد حجتی پور افزود: دهیاران و شوراها به عنوان رابط بین مسئولان و مردم روستا می توانند نقش مهمی در راستای اعتلا و پیشرفت روستاها را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید یادمان باشد قبل از انقلاب چه چیزهایی داشتیم و الان چقدر پیشرفت کرده ایم و این پشرفت ها نتیجه همبستگی بین مردم است و اکنون دشمنان سعی دارند این باهم بودن و همدلی را از ما بگیرند به همین علت ما باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم.
وی گفت: ما باید از موقعیت زمانی و مکانی که در اختیار داریم برای خدمت به مردم استفاده کنیم چرا که عمر می گذرد و ما باید از عمر خود بهترین استفاده را ببریم و همچنین دیگران را به کار خیر تشویق کنیم.
فرماندار عنبرآباد افزود: ما از کسانی که بتوانند در روستاها کارآفرینی انجام دهند با تمام توان حمایت می کنیم.
در پایان این آیین با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار کرمان از خدمات دهیاران این شهرستان تقدیر شد.
شهرستان عنبرآباد با جمعیت بالغ بر 82 هزار نفر در فاصله 270 کیلومتری مرکز استان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.