به گزارش ایرنا احمدعلی انجم روز عصر دوشنبه در نشست هماهنگی انتخابات شوراهای اسلامی شهر که با حضور تمامی نامزدهای شورای شهر این شهرستان، هیات نظارت بر انتخابات و اعضای شورای تامین برگزار شد افزود: دستگاه قضایی بدون وابستگی به هیچ حزب، شخص و گروهی فقط سلامت انتخابات را مدنظر دارد و کسانی که از قوانین تخطی کنند در وقت لازم با آنان برخورد می شود.
وی بیان کرد: کسانی که از قانون تخطی می کنند نمی توانند در خدمت مردم باشند و این ناهنجاری با روح قانون مطابقت ندارد و لازم است تمامی نامزدها از دستورالعمل های قانونی پیروی کنند و جای هیچگونه تعرضی را برای افراد سودجو فراهم نکنند.
وی گفت: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی به جای تخریب رقبای خود در ستادها سعی کنند تبلیغ اسلام و دستاوردهای نظام را انجام دهند.
این مقام قضایی افزود: برای مردم هم واضح است که انتخابات مظهر اقتدار نظام بوده و برگزاری انتخابات باعث تقویت روحیه ملی و افزایش انسجام در دفاع از ارزش های نظام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار مشارکت مردم، سلامت انتخابات هم بسیار مهم می باشد و لازم است انتخاباتی سالم و بدون حاشیه را برگزار کنیم.
انجم روز گفت: چهار گروه هیات اجرایی، هیات نظارت و نامزدهای انتخابات در کنار مردم متولی به سرانجام رساندن انتخابات هستند و این گروه ها باید در کنار هم و مکمل یکدیگر حرکت کنند.
وی عنوان کرد: دستورالعمل های لازم برای تخلفات انتخابات از طرف دستگاه قضا ابلاغ شده است و ما هم اهتمام جدی برای اجرای قانون را داریم و در اجرای این کار با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
وی افزود: ممکن است در زمان انتخابات به مصلحت نباشد پرونده تخلفاتی برای نامزدها ایجاد شود ولی شک نکنید بعد از انتخابات به همه آنها رسیدگی خواهد شد و تمامی موارد غیرقانونی رسیدگی می شود.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: نامزدها حق استفاده از بیت المال به نفع خود را نخواهند داشت و مصالح دولت را صرف منافع شخصی و خصوصی خود نکنیم.
یکهزار و 636 نفر در شهرستان جیرفت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که 54 نفر در شهر جیرفت و بقیه در روستاهای این شهرستان داوطلب شدند و از این تعداد 9 نفر زن و بقیه مرد هستند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.