مسعود مطهری روز دوشنبه در حاشیه همایش سفیران سلامت دانش آموز و مدارس مروج سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 1394 مدارس پنج ستاره در هفت شهرستان جنوب کرمان 14 مدرسه بود لذا با توجه به اینکه عملکرد این مدارس در پایان سال تحصیلی ارزیابی می شود، عملکرد سال تحصیلی 96-95 در پایان سال 96 پس از تایید وزارتخانه مشخص می شود.
وی گفت: برنامه ملی خودمراقبتی از اسفند سال 1394 همزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور با همکاری اداره آموزش و پرورش در مدارس هفت شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اجرا شد.
وی بیان کرد: تاکنون با اجرای این برنامه بیش از 20 هزار و 95 دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه به عنوان سفیران سلامت دانش آموزی با برگزاری بیش از 750 جلسه آموزشی توسط مجریان طرح و همکاران تیم سلامت دوره آموزشی 16 ساعت موضوعات سلامتی را در راستای اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت و آگاهی‌بخشی به همسالان خود و عموم مردم گذرانده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سفیران سلامت دانش آموزی ضمن کسب آگاهی های لازم در زمینه سلامت، این آموزش ها را به سایر همسالان منتقل و بیشترین تاثیر را در جهت توسعه یک رفتار مناسب و تغییر رفتارهای ناسالم فراهم می کنند.
وی اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری همایش سفیران سلامت دانش آموزی و مدارس مروج سلامت برای دومین سال پیاپی و با حضور برترین های سفیران سلامت نمونه هفت شهرستان جنوبی با همکاری معاونت بهداشتی، مرکز بهداشت و اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت به صورت متمرکز همزمان با چهارمین روز هفته سلامت هستیم.
رئیس مرکز بهداشت عنبرآباد همچنین در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت همایش پیاده روی و ورزش صبحگاهی در عنبرآباد برگزار شد.
خدابخش افتخاری افزود: این همایش پیاده روی و ورزش صبحگاهی با شعار زندگی سالم با نشاط و امید همراه با موسیقی محلی و اجرای تئاتر با محوریت تغذیه سالم در محل پارک لاله های گمنام شهر عنبرآباد برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این برنامه ها را افزایش سطح سواد سلامت جامعه ذکر کرد و گفت: با فراگیر شدن الگوهای زندگی ماشینی و کم تحرک بسیاری از مردم به غذاهای پرکالری، چرب، شور و شیرین علاقه نشان داده و کمتر به مصرف مواد غذایی سالم مانند انواع میوه و سبزی و غلات کامل روی می آورند لذا خانواده ها در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.