به گزارش ایرنا یدالله موحد روز دوشنبه در جشن بزرگ مبعث در دادگستری کل استان کرمان افزود: فضای عمومی کشور اجازه فتنه را نمی دهد و دستگاه قضایی با اقتدار و با امکانات موجود خود آمادگی دارد با هر گونه حرکت فتنه انگیز و مخالف مصالح ملی برخورد جدی و قاطعانه کند.
وی گفت: دست اندرکاران قضایی در استان کرمان نیز با آمادگی لازم در صحنه حضور دارند و اجازه هیچ تحرکی خلاف مصالح ملی را نخواهند داد و با هر اقدام غیر قانونی برخورد جدی خواهند کرد.
وی به نشست اخیر رئیس قوه قضائیه با روسای کل و دادستان های کشور اشاره کرد و افزود: موضوع انتخابات یکی از موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: کشور در فضای گرم انتخاباتی قرار دارد و 2 انتخاب بسیار مهم و سرنوشت ساز را در 29 اردیبهشت ماه پیش رو داریم.
وی گفت: باید هم خود در انتخابات شرکت کنیم و هم دیگران را برای حضور در انتخابات تشویق و ترغیب کنیم تا با برگزاری انتخاباتی با شکوه، اقتدار ملی خود را در سطح جهان به نمایش بگذاریم.
موحد بیان کرد: کارکنان قضایی در زمان اداری با استفاده از امکانات اداری و استفاده از عنوان قضایی خود، حق مداخله و حمایت از یک نامزد خاص را ندارند.
وی افزود: همکاران قضایی جدای از اوقات اداری، جدای از امکانات اداری و بدون اشاره به عنوان شغلی می توانند در عرصه انتخاباتی حضوری فعال و پرشور داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در برخورد با جرایم انتخاباتی باید حیثیت بازدارندگی برخوردها نمایان شود و در این راستا به موقع ورود کرده و قاطعانه برخورد شود.
وی همچنین اقتصاد مقاومتی را از دیگر موارد مورد تاکید رئیس قوه قضاییه در دیدار اخیر با روسای کل و دادستان های کل کشور ذکر کرد.
موحد مقابله با فساد را یکی از اصول تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: دستگاه قضایی برای مقابله با مفاسد اقتصادی گام های بلندی برداشته و در این زمینه اطلاع رسانی لازم نیز به مردم انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی به عنوان مساله روز کشور شناخته می شود گفت: همکاران قضایی باید از راه مبارزه با مفاسد اقتصادی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه تامین امنیت اقتصادی از دیگر موارد مورد تاکید ریاست قوه قضاییه بوده است افزود: باید از مالکیت و سرمایه گذاری های مشروع و قانونی حمایت کرده و با تصمیمات قضایی خود خللی در سرمایه گذاری و رونق کسب و کار ایجاد نکنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: سرمایه گذار به میدان ناامنی نزدیک نمی شود و باید به طور اثربخشی در این زمینه ورود کنیم و موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری را در حد توان و وظایف قوه قضاییه تسهیل کنیم.
وی بر برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا تاکید و بیان کرد: سالیانه بالغ بر 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که ضربه مهلکی به عرصه تولید و اشتغال کشور است و دستگاه قضایی در صف مقدم مقابله با قاچاق کالا و ارز سازماندهی شده است.
موحد گفت: دستگاه قضایی در کنار سایر نهادهای دست اندرکار باید به وظیفه شرعی و قانونی خود در مقابله با قاچاق کالا و ارز عمل کند.
وی با بیان اینکه برخورد کریمانه و صحیح با ارباب رجوع از دیگر موارد مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است گفت: در سلوک و رویه قضایی باید اخلاق دینی ما نمود یابد و بخش قابل توجهی از نارضایتی ها در جامعه به برخوردهایی بر می گردد که بعضا از سوی برخی افراد انجام می شود.
وی بر جدی گرفتن موضوع ابلاغ الکترونیکی تاکید کرد و گفت: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی منافع بسیار زیادی را به همراه دارد که یکی از این موارد این است که ابلاغ واقعی را به 80 درصد افزایش داده است.
موحد اظهار کرد: در استان کرمان تا پایان اسفند ماه 17 هزار ابلاغ که توسط ماموران پست توزیع می شده به 11 هزار مورد رسیده و مابقی از طریق سامانه ثنا انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه اتصال دادگستری به فیبرنوری حدود صد درصد پیشرفت داشته است گفت: محدودیت پهنای باند از مشکلات استان کرمان است که باید برطرف شود.
وی کمبود نیروی انسانی دستگاه قضایی را نیز از مشکلات استان کرمان دانست و گفت: ریاست قوه قضائیه برای حل این مشکل قول مساعد داده اند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.