به گزارش ایرنا مهدی شفیعی عصر یکشنبه در آیین عملیات اجرایی پلاتوی شهر جیرفت افزود: طبق تفاهم نامه وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان، اجرای پنج پلاتو در این استان برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: چهار پلاتوی استان کرمان در حال ساخت است و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی پلاتوی شهر جیرفت هستیم.
وی بیان کرد: پلاتوی شهر سیرجان با پیشرفت 70 درصدی در دست ساخت است و در سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: 2 پلاتوی تئاتر در استان هرمزگان در دست ساخت است که پیشرفت 90 درصدی دارد و در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: بخش تئاتر خیابانی این جشنواره به میزبانی جنوب کرمان سال آینده در جشنواره فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.
مهدی شفیعی همچنین در جمع هنرمندان شهرستان کهنوج افزود: یکی از نقاط قوت هنرمندان منطقه جنوب کرمان بویژه کهنوج اجرای تئاتر خیابانی است لذا برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در این شهرستان نیاز است.
وی به تجهیز پلاتوی شهرستان کهنوج اشاره کرد و گفت: پلاتوی این شهرستان با حمایت فرماندار کهنوج و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان به نمایندگی از مرکز هنرهای نمایشی کشور در سال جاری راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: تجهیز پلاتوی شهرستان کهنوج با اعتبار 800 میلیون ریال آغاز می شود که فرمانداری این شهرستان 400 میلیون ریال و اداره کل ارشاد جنوب هم 400 میلیون ریال این اعتبار را به منظور تجهیز اولیه این مکان تقبل کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان نیز گفت: امسال، سال خوبی برای بخش هنر است زیرا حمایت های زیادی از این بخش می شود.
حسین اسحاقی افزود: ساختمان هنرهای نمایشی کهنوج با توجه به ظرفیت سخت افزاری به عنوان ساختمان پلاتوی این شهرستان انتخاب و بزودی تجهیز و راه اندازی می وشد.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی کهنوج گفت: 2 گروه نمایشی ثبت شده این شهرستان در مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است که ظرفیت خوبی برای هنرمندان این شهرستان است.
مهرداد بهزادی با بیان اینکه 2 گروه نمایشی بهزاد و بیان در شهرستان کهنوج فعال است افزود: این گروه ها از سال 1374 در این شهرستان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: کهنوج 10 کارگردان فلیم سازی دارد که برای این شهرستان ظرفیت خوبی به شمار می رود لذا امیدواریم با حمایت مالی مسئولان از این کارگردان ها، استعدادهای این بخش شکوفا شود.
رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت نیز گفت: شهرداری با برگزاری بیش از 200 ساعت برنامه های فرهنگی و هنری از مهمانان نوروزی جیرفت استقبال کرد.
سید کمال خوشکام افزود: شهرداری جیرفت برای فراهم کردن محیطی شاد در بوستان ورودی شهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدام به اجرای ویژه
برنامه های فرهنگی و هنری کرد که مورد استقبال خوب مهمانان نوروزی و شهروندان قرار گرفت.
وی ادامه داد: اجرای برنامه های متنوع در رادیو پارک از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری جیرفت در این ایام بود.
رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: هنر، یکی از راههای تحقق این شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی است لذا باید در این زمینه از هنرمندان حمایت کرد.
وی بیان کرد: هنرمندان خط مقدم مقابله با هجمه های دشمن در تهاجم فرهنگی هستند.
خوشکام گفت: پلاتوی شهر جیرفت توسط شهرداری با زیربنای 400 مترمربع اجرا می شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.