به گزارش ایرنا مجید نجف پور عصر یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در منطقه هفت شامل شهرستان های سیرجان و بردسیر افزود: 39 پروژه ملی در این شهرستان 81 درصد، 24 پروژه استانی 80 درصد و پروژه های بخش خصوصی 24 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: تاکنون 25 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان بردسیر تشکیل شده است و از مجموع 17 تفاهم نامه انجام شده در بردسیر، هشت تفاهم نامه در مرحله بهره برداری قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 16 پروژه در بخش رونق تولید، 6 پروژه تسهیلات را دریافت کرده و راه اندازی شده اند.
فرماندار بردسیر گفت: در حوزه رونق تولید از مجموع 57 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته، 13 میلیارد تومان وصول شده است.
وی افزود: در هشت ماه گذشته افتتاح کارخانه جهان فولاد با اشتغالزایی 120 نفر به صورت مستقیم و 250 نفر به صورت غیر مستقیم در شهرستان بردسیر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه گونی بافی بردسیر نیز امروز صبح بعد از پنج سال تعطیلی به دست استاندار کرمان افتتاح شد.
نجف پور با بیان اینکه مجوز داروسازی بردسیر صادر شده و خط تولید آن خریداری و نصب خواهد شد گفت: 10 کارگاه صنایع دستی تا پایان سال جاری در شهرستان بردسیر فعال خواهد شد.
وی بیان کرد: به منطور تولید فرش کارگاه های عتبات عالیات 50 نفر به کار گرفته شده اند و راه اندازی فاز دوم جهان فولاد بردسیر به مجوزهای اداره کل صنعت، معدن و تجارت و نیز مجوزهای زیست محیطی نیاز دارد زیرا سرمایه گذار آماده به کار است.
فرماندار بردسیر گفت: فاز دوم هلدینگ ایرانیان در پایان خردادماه با 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 300 نفر افتتاح می شود.
وی ادامه داد: کارخانه ماه گلاب نیز به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در بردسیر دنبال شده و به زودی افتتاح می شود.
وی گفت: کانون های اجتماعی نیز با همکاری گل گهر و بانک رسالت انتخاب شده و راهنماهای آنها آموزش های لازم را فرا گرفته اند که ادامه راه آنها منوط به نگاه ویژه مجموعه گل گهر است.
این نشست در ادامه سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان های بردسیر و سیرجان و افتتاح چند طرح عمرانی برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.