به گزارش ایرنا منصور مکی آبادی عصر یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در منطقه هفت شامل شهرستان های سیرجان و بردسیر افزود: در قالب مثلث توسعه اقتصادی، 241 طرح صنعتی و معدنی در شهرستان سیرجان مورد پیگیری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی از سنوات گذشته با ابتکار استاندار کرمان مبنی بر مثلث توسعه اقتصادی کلید خورده است گفت: یکهزار و 513 طرح اشتغالزا در شهرستان سیرجان نیز به بانک ها معرفی شده و تسهیلات دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه 48 کانون کارآفرینی در شهرستان سیرجان تشکیل شده است افزود: 2 خانه توسعه بخش گلستان و بلورد در شهرستان سیرجان آغاز به کار کرده اند.
فرماندار سیرجان بیان کرد: تفاهم نامه هایی با شرکت گل گهر انجام شد تا لباس کارکنان این مجموعه در شهرستان سیرجان و از سوی مددجویان کمیته امداد تولید شود.
وی گفت: 10 میلیارد ریال نیز برای مرمت و احیای قنوت شهرستان سیرجان اختصاص یافته است که 50 درصد آن از سوی دولت و 50 درصد نیز از سوی افراد پرداخت می شود.
مکی آبادی گفت: در قالب کتابی مدون، 10 هزاز اشتغال برای شهرستان سیرجان در نظر گرفته شده که سهم هر دستگاه نیز مشخص شده است.
وی افزود: شهرک صنوف مزاحم مصوب و عملیاتی شده است که منجر به توسعه اشتغال در شهرستان سیرجان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جذب سه مورد سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه در سیرجان نیز در این شهرستان انجام شده است.
این نشست در ادامه سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان های بردسیر و سیرجان و افتتاح چند طرح عمرانی برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.