به گزارش ایرنا نادر ملایی روز یکشنبه در نشست کمیته فناوری اطلاعات شهرستان جیرفت افزود: انتخابات شوراها در شهر جیرفت به صورت مکانیزه و دیگر نقاط این شهرستان به صورت نیمه مکانیزه برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در انتخابات 29 اردیبهشت تمامی مراحل رای گیری به صورت مکانیزه انجام می شود و در نیمه مکانیزه فقط بخشی از روند انتخابات مانند ثبت صورتجلسات، استعلام کد ملی و اینکه چند باره رای گیری نکند را مورد بررسی قرار می دهد.
وی گفت: انتخابات مکانیزه شوراها در شهرستان جیرفت توسط 80 کاربر و 16 کارشناس برگزار خواهد شد.
معاون فرماندار جیرفت بیان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع در 294 شعبه اخذ رای با 663 صندوق برگزار می شود.
وی افزود: فناوری اطلاعات در بحث انتخابات بسیار مهم و اعلام به موقع رای در صندوق ها از حساسیت بیشتری برخوردار است و افرادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند باید اهل فن باشند.
ملایی افزود: در فناوری انتخابات نباید از افراد غیرمتخصص استفاده شود همچنین پوشش مخابراتی باید این فرآیند را به خوبی انجام دهد و با توجه به حساسیت موضوع نباید هیچگونه قطعی تلفن را داشته باشیم.
یکهزار و 636 نفر در شهرستان جیرفت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که 54 نفر در شهر جیرفت و بقیه در روستاهای این شهرستان داوطلب شدند و از این تعداد 9 نفر زن و بقیه مرد هستند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.