حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: مقتضی نظام اسلامی این است که احکام اسلامی در جامعه حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه همه برنامه‌های نظام باید بر‌اساس قانون اسلام پیش برود و به همین منظور در قانون اساسی کشور نهادی به نام شورای نگهبان در نظر گرفته شده است، گفت: همه قوانین و مقررات در کشور باید مطابق با اسلام و قانون اساسی باشد و شورای نگهبان وظیفه این تطابق را برعهده دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از وظایف قانونی شورای نگهبان، اظهار‌نظر در مورد کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات در کشور است افزود: جایگاه ریاست جمهوری، جایگاه بسیار مهمی در کشور است و در حقیقت قرار است شخص دوم کشور بعد از رهبر معظم انقلاب تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه فردی که قرار است رئیس جمهور کشور است باید دارای یکسری ویژگی‌ها باشد که بررسی این ویژگی‌ها و اظهار‌نظر بر عهده شورای نگهبان است خاطر‌نشان کرد: این شورا از تعدادی از فقها که توسط رهبر معظم انقلاب و تعدادی از حقوقدانان که توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند، تشکیل می‌شود.

علیمرادی با بیان اینکه قانون اساسی هم شرایطی را برای جایگاه ریاست جمهوری مشخص کرده است گفت: شورای نگهبان از شایسته‌ترین افراد تشکیل شده است که مسئولیت خطیری را بر عهده دارند.

وی شورای نگهبان را نگهبان اسلامیت نظام عنوان کرد و افزود: این شورا باید به‌گونه‌ای عمل کند که اسلامیت نظام محفوظ بماند و همچنین فردی انتخاب شود که بتواند جایگاه جمهوریت نظام را هم حفظ کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افرادی که قرار است در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرند به نحوی باید مورد اقبال عمومی مردم هم باشند تصریح کرد: تشخیص همه این ملاک‌ها در قانون اساسی کشور بر عهده اعضای شورای نگهبان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است که اعلام نتیجه شورای نگهبان در احراز صلاحیت افراد، خوشایند اشخاص نباشد گفت: در این مورد باید از طریق مجاری قانونی اعتراض شود و همه کسانی که پایبندی نظام اسلامی را دارند، اگر اعتراضی هم دارند باید بر اساس ساختار قانونی کشور اقدام کنند.

علیمرادی با اشاره به اینکه احترام به قانون بهترین راه ممکن در این شرایط است افزود: نباید انتظار داشته باشیم که شورای نگهبان بر اساس خواسته بعضی از افراد اعلام نظر کند و این موضوع اصلا توقع به جایی نیست چرا که شورای نگهبان، مصلحت نظام اسلامی و کشور را در احراز صلاحیت‌ها در نظر می‌گیرد نه وضعیت شخصی افراد.

وی با بیان اینکه به نفع همه شهروندان در هر سطحی از جامعه است که حرمت نهادهای رسمی نظام از جمله شورای نگهبان را حفظ کنند اظهار داشت: تخریب جایگاه شورای نگهبان به نفع هیچ کس در کشور نیست.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه التزام به قانون اساسی ما را وادار به احترام به نتیجه اظهار‌‌نظر شورای نگهبان می‌کند گفت: عدم احترام به نظر و نتیجه شورای نگهبان هنجار‌شکنی و قانون‌شکنی است و هیچ حکومتی هم آن را قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625772
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.