محمد حجتی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این محصولات 300 میلیون ریال شامل دوغ و ماست است که با صدور مجوز لازم از گمرک، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی هفته گذشته به کشور هدف ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات لبنی به کشور عراق با این محموله شروع شد و امیدواریم در آینده شاهد صادرات بیشتری در بخش کشاورزی منطقه باشیم.
فرماندار عنبرآباد گفت: محصولات شرکت لبن ناب در این شهرستان از کشور عراق گواهی استاندارد بین المللی را دریافت کرد و بناست هر هفته محصولات این کارخانه به عراق صادر می شود.
وی افزود: شرکت لبن ناب عنبرآباد جزء طرح های مثلث توسعه اقتصادی بوده است که در این زمینه 26 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد و با سرمایه اولیه 50 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
حجتی پور بیان کرد: این کارخانه با حمایت های دولت تدبیر و امید سال 1393 به دست وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید و به طور مستقیم برای 15 نفر و غیرمستقیم برای 50 نفر اشتغالزایی انجام داده است.
وی گفت: دولت در جنوب استان کرمان آمادگی دارد تا زمینه های صادرات را برای سرمایه گذاران و کشاورزان فراهم کند و در این مورد نهایت همکاری را انجام خواهیم داد.
فرماندار عنبرآباد به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این طرح با برند محلی و خرید محصولات دامی منطقه در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته است.
شرکت لبن ناب عنبرآباد روزانه 30 تن محصولات لبنی شامل دوغ، ماست و پنیر را تولید می کند و محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر استان کرمان، به استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان صادر می شود.
جنوب استان کرمان قطب عمده محصولات جالیزی و کشاورزی کشور در فصل سرما محسوب می شود و علاوه بر ارسال محصولات لبنی نخستین محموله محصولات جالیزی شامل خیارسبز به وزن 20 تن اسفند سال گذشته به کشور روسیه صادر شد.
شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.