به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در بیان خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار‌ داشت: اگر می‌خواهیم مردم را به دین دعوت کنیم و بیگانگان به دین متمایل شوند، باید با اخلاق اسلامی انجام شود.

وی با اشاره به 27 رجب سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام‌(ص) گفت: خداوند در این روز بهترین هدیه خدا را به بشر داد و حضرت محمد‌(ص) را به پیامبری مبعوث کرد.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم ارزشمند‌ترین ویژگی پیامبر‌(ص) را نام ببریم، اخلاق آن حضرت بود، خاطر‌نشان کرد: عده زیادی از مردم به دلیل اخلاق بسیار خوب پیامبر(ص) به دین اسلام روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه در بحث انتخابات هم باید اخلاق اسلامی رعایت شود گفت: هر کس که پیرو دین اسلام و رهرو پیامبر اسلام(ص) است باید در جریان انتخابات اخلاق اسلامی را رعایت کرده و از قانون تمکین کند.

صباحی با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری هرج و مرج زیادی بود و هر کسی که خواست، نام‌نویسی کرد، افزود: برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی حداقل از افراد مدرک تحصیلی می‌گرفتند اما در انتخابات ریاست جمهوری اینگونه نبود، که باید در قانون اصلاح شود.

وی با قدردانی از شورای نگهبان کشور برای احراز صلاحیت افراد تصریح کرد: شورای نگهبان وطیفه سنگینی را عهده‌دار بود و باید افرادی را انتخاب کند که از تراز بالایی برخوردار باشند و توانایی لازم در اداره کشور را داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه بعضی از این افراد اصلا نباید ثبت‌نام می‌کردند افزود: حالا هم باید از قانون تمکین کنند و از آنها هم به دلیل تمکین از قانون تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه 6 نفر صلاحیت آنها تایید شده است گفت: حضور این افراد سبب شور انتخاباتی شده و به مردم قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب را می‌دهد.

صباحی اظهار داشت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از نتیجه شورای نگهبان تمکین کنند و از بیان حرف‌هایی که سبب خدشه‌دار شدن نظام اسلامی می‌شود، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفته پایانی ماه رجب هستیم گفت: ثواب زیادی برای روزه‌گرفتن در این ماه از سوی بزرگان دین سفارش شده است و پیغمبر‌(ص) فرمود ثواب روزه ماه رجب با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه مسلمانان باید با سه کتاب قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه انس بگیرند افزود: نهج‌البلاغه برادر قران معرفی شده و باید با این کتاب مانوس شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624430
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.