سید یعقوب موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارقام کشت شده در منطقه را جری، جیلیوس، هایولا50، هایولا 61 و آپامکس عنوان کرد و افزود: امسال بیش از پنج تن و 900 کیلوگرم بذر هیبرید کلزا تامین و بین بهره برداران توزیع شد.
وی اظهار کرد: هر کیلوگرم کلزا در سال زراعی جدید با قیمت 27 هزار و 830 ریال به صورت تضمینی توسط دولت (شرکت غله و خدمات بازرگانی) خریداری می شود.
وی گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تامین روغن خوراکی در کشور، زراعت کلزا توسط وزارت جهاد کشاورزی مورد حمایت قرار گرفت و در سال زراعی جاری در این منطقه بیش از یکهزار و 300 هکتار کلزا نسبت به سال قبل کشت افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به توسعه آبیاری نوین به ویژه آبیاری قطره ای (موضعی) در جنوب کرمان افزود: در سال زراعی جاری بیش از 35 درصد سطح مزارع کلزا با روش آبیاری تیپ کاشت به بهره برداری رسید که متوسط عملکرد در این مزارع با بهترین مزارع در کشور های پیشرفته نظیر آلمان، کانادا و اسپانیا رقابت می کند و این مزارع نمونه توسط معاون وزیر در امور زراعت و مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی مورد ارزیابی و تایید نهایی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: برای برداشت به موقع محصول نیز کمباین مجهز به هد برداشت به تعداد مورد نیاز تامین و به شهرستان های تابعه اعزام شده است.
موسوی گفت: به دلیل عملیات به زراعی، استفاده از ارقام پر محصول، به کارگیری روش های نوین آبیاری و تغذیه مناسب و افزایش عملکرد در واحد سطح، کشاورز نمونه کلزای کشور از این منطقه انتخاب و معرفی شد که نشان از همت کشاورزان این خطه از کشور را دارد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است. این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی را به سایر نقاط کشور صادر می کند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.