به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای روابط خارجی استان کرمان با حضور حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه افزود: برخی شرکت های بزرگ در استان کرمان حضور دارند که در فروش محصولات خود با مشکل روبرو بودند و با تحقق برجام، قراردادهای طولانی مدت در این شرکت ها با شرکت هی خارجی بسته شد و امروز هیچ کالایی در انبارها باقی نمانده است.
وی بیان کرد: در قالب مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان محقق شده است.
وی میزان صادرات استان کرمان در سال گذشته را 2 میلیارد و 160 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان تولید خودرو در استان کرمان 30 هزار دستگاه بود که در دولت تدبیر و امید به 95 هزار دستگاه خودرو رسیده و بالغ بر 10 هزار شغل را ایجاد کرده است.
استاندار کرمان افزود: سال گذشته در این دولت 35 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده و رتبه کسب و کار این استان نیز ارتقای قابل توجهی داشته است.
وی اظهار کرد: بسیار خرسندیم در دولت تدبیر و امید موفق شدیم به منظور رونق گردشگری، جلب سرمایه گذاری و نیز در حوزه سلامت دفتر صدور روادید را در فرودگاه کرمان افتتاح کنیم.
رزم حسینی از وزیر امور خارجه و همکاران وی تقدیر کرد و گفت: اولین اقدام در سال 93، راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان کرمان بود.
وی افزود: راه اندازی دفتر ویزا شاید ساده به نظر برسد اما در کشور ما با محدودیت هایی که وجود دارد، راه اندازی این دفتر در استان کرمان که همواره در پیشرفت کشور نقش داشته، بسیار موثر است.
استاندار کرمان بیان کرد: با شروع به کار دفتر صدور روادید در فرودگاه بین المللی کرمان میزان ورود گردشگران افزایش خواهد یافت.
وی شعار ولایت و توسعه را از شعارهای اصلی مدیریت استان کرمان در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: استان کرمان با تکیه بر این اصل گام های توسعه ای بزرگی را برداشته است.
نخستین نشست شورای روابط خارجی استان کرمان در ادامه سفر یک روزه معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.
دفتر صدور روادید (ویزا) الکترونیکی نیز امروز - پنجشنبه - با حضور معاون وزیر امور خارجه و استاندار کرمان در فرودگاه بین المللی کرمان گشایش یافت.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.