به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان متولی و مجری طرح چهارمین سینمای سیار جنوب کرمان است گفت: این طرح در راستای سیاست های فرهنگی دولت و در زمینه ترویج فرهنگ سینما اجرا می شود.
حسین اسحاقی در آیین افتتاح چهارمین سینمای سیار جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سینما در 2 نوبت صبح و عصر اکران فیلم دارد که با توجه به استقبال مردم تعداد سانس های این سینما افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: قلعه گنج یکی از شهرهای پایلوت اقتصاد مقاومتی است و راه اندازی سینما در این شهرستان نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه هفت سینمای سیار در جنوب استان کرمان راه اندازی می شود افزود: سینمای سیار شهرستان های عنبرآباد، رودبار، جیرفت و قلعه گنج راه اندازی شده و دستگاه های سینمای سیار شهرستان منوجان نیز خریداری شده که بزودی نصب می شود.
اسحاقی با بیان اینکه سینما بر خلاف ظاهر فقط بعد تفریحی ندارد گفت: از این طریق می توان فرهنگ و نحوه زندگی را در مردم نهادینه کرد و کشوری که دنبال توسعه است باید در تمام بخش ها بویژه بخش سینما توسعه پیدا کند.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
در پی دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس بنیاد مستضعفان برای آبادانی شهرستان محروم قلعه گنج در جنوب کرمان این بنیاد با حضور جدی نقش تعیین کننده ای در آبادانی این خطه از میهن اسلامی بر عهده گرفته است.
رئیس بنیاد مستضعفان طرح خود را برای توسعه این شهرستان به تصویب هیات امنای بنیاد رسانده و مکلف شده‌ هر 2 تا سه ماه یک بار به هیات امنا گزارش کار ارائه کند.
بر اساس این طرح 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط مردم و بخش خصوصی در استان کرمان در نظر گرفته شده و سقف پرداخت تسهیلات بنیاد برای هر طرح 30 میلیارد ریال است که در صورت جذب، این مبلغ افزایش خواهد یافت.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش قرار دارد.
مساحت شهرستان قلعه گنج 14 هزار و 200 کیلومتر مربع معادل 3،3 درصد از کل مساحت استان کرمان و فاصله این شهرستان تا مرکز استان 420 کیلومتر است.
خبرنگار: هادی شفیعی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.