به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار کرمان از پروژه های شهری کرمان بازدید و روند پروژه ها را بررسی و ارزیابی کرد.
در بازدید استاندار کرمان ضمن بررسی طرح های ارائه شده در فراخوان مسابقه آزاد بین المللی یادمان فضای میدان آزادی کرمان و ساماندهی فضاهای شهری پیرامون آن، لاین غربی روگذر خیابان بهمنیار (از سه راهی اقبال به سمت میدان آزادی) بازگشایی شد.
نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان همچنین از بازگشایی محور گلبازخان، حدفاصل خیابان قدس تا تجلی به طول 340 متر بازدید و تاکید کرد: طرح میدان ارگ به گونه ای طراحی شود که فضای شهری را به فضای پیرامونی متصل نموده و با نورپردازی مورد استفاده قرار گیرد.

**آخرین تملک محور استقلال انجام شد
شهردار کرمان در حاشیه این بازدید با اشاره به بازگشایی لاین غربی روگذر خیابان بهمنیار از سه راهی اقبال (شهید نامجو) به سمت میدان آزادی گفت: بتن سقف زیرگذر ضلع غربی خیابان بهمنیار ریخته شده و در شامگاه سه شنبه نیز آسفالت این مسیر انجام گرفته است.
علی بابایی با اشاره به اینکه آخرین تملک محور استقلال نیز روز گذشته انجام شده است افزود: تا پایان هفته جاری محور آزادی به سمت چهارراه خواجو به صورت رفت و برگشت بازگشایی خواهد شد بگونه ای که در میدان آزادی گره ترافیکی نخواهیم داشت.
وی یادآور شد: طراحی المان شهری زیرگذر آزادی و همچنین بهسازی و ساماندهی معابر شهری منتهی به آن و در راستای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغیه سیاست های کلی برنامه توسعه کشور مبنی بر هویت بخشی به سیمای شهر و بازآفرینی معماری ایرانی - اسلامی به مسابقه گذاشته شد.
شهردار کرمان تصریح کرد: از مجموع 90 نفری که برای این فراخوان ثبت نام کرده بودند، 88 شرکت کننده در مسابقه مذکور شرکت و طرح های مخصوص به فراخوان المان شهری وسط میدان آزادی را با رعایت ملاحظات اقلیمی شهر کرمان و شرایط ویژه ترافیکی در معرض قضاوت جمعی از معماران و شهرسازان برگزیده کشوری قرار دادند.
بابایی گفت: از مجموع طرح های ارسال شده به دبیرخانه، 3 طرح در هیات داوران انتخاب شد که در بازدید استاندار کرمان از پروژه های شهری، طی یک هم اندیشی، این طرحها با شرایط اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت.

**بازگشایی محور گلبازخان طی سه روز آینده
شهردار کرمان در ادامه بازدید استاندار کرمان از محور گلبازخان افزود: آزادسازی محور گلبازخان پیش از سال 95 صورت پذیرفت و با شرکت های حفار همچون آب و فاضلاب مکاتبه انجام شد تا عملیات اجرایی پیاده رو میدان ارگ آغاز شود.
بابایی با اشاره به اتمام عملیات حفاری شرکت آب و فاضلاب شهری طی شب گذشته، یادآورشد: روز شنبه با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولین درآئینی مشترک محور گلبازخان بازگشایی و عملیات اجرایی پیاده رو میدان ارگ آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از کار در میدان ارگ بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که برای اجرای این پروژه ها نمی توان منتظر ماند، تصریح کرد: در صورتجلسه ای مقرر شده تا کار مرمت و بازسازی پشت بام های اطراف میدان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام و کار ستونها و رواق ها توسط شهرداری انجام شود.
آغاز پروژه های 9 گانه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در کرمان شامل طراحی، مطالعات اولیه و ساخت تقاطع های غیرهمسطح شامل بلوار ابوذر - امام خمینی (ره) و بلوار قدس؛ بلوار الغدیر - هوانیروز و راه آهن؛ بلوار شهید صدوقی - بلوار راه آهن؛ بلوار جمهوری اسلامی- بلوار امام جمعه؛ بلوار صدوقی - بلوار فیروزه؛ طرح میدان آزادی؛ بلوار بهشتی - بلوار سمیه؛ بلوار بهشتی - میدان ولیعصر گوشه ای از اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید که علیرضا رزم حسینی نمایندگی آن در استان کرمان را بر عهده دارد، انجام شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.