به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمدرضا محمدی‌ساردو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته سلامت اظهار‌ داشت: هفته سلامت فرصتی است تا  ما به جایگاه و اهمیت سلامت پی ببریم.

 وی تصریح کرد: ما باید  در تحقق توسعه پایدار با مشاکت مردم و همراهی همه نهادها در قالب یک برنامه دقیق و کلان در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: برنامه ملی ترویج و توسعه خود مراقبتی پنجمین برنامه تحول نام سلامت طی یک و نیم سال گذشته در جنوب کرمان است که باید به نحو احسن اجرایی شود.

وی با بیان اینکه 69 هزار سفیر سلامت خانوار در حوزه معاونت بهداشت منطقه فعالیت دارند، عنوان کرد: بیش از 30 هزار سفیر سلامت خانوار نیز توسط تیم سلامت آموزش دیده‌اند.

محمدی‌ساردو با اشاره به اینکه همچنین بیش از 25 هزار سفیر سلامت معلم، دانشجو، دانش‌آموز در این منطقه جذب شده است گفت: بیش از 810 گروه خودیار با موضوعات سرطان، کلیوی، دیابت، تنفسی فشار خون، قلبی، عروقی و غیره تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: حدود 5 هزار نفر در گروه‌های خودیار مذکور، بیش از 29 سازمان و اداره دولتی به‌عنوان سازمان‌های حامی سلامت،  3 سازمان غیردولتی به‌عنوان سازمان‌های حامی سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 مدرسه به‌عنوان مدارس حامی سلامت هستند، گفت: همچنین بیش از 32 عضو شورای شهری و روستایی با عنوان شوراهای حامی سلامت در این منطقه عضویت دارند که نشان از مشارکت همگانی مردم در این امر مهم است.

محمدی‌ساردو با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: برنامه‌های هفته سلامت با شعار زندگی سالم با نشاط و امید برنامه‌ریزی شده که از جمله این برنامه‌ها برگزای همایش‌ها، برپایی نمایشگاه، پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات و غیره در حوزه سلامت است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621330
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.