به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: مردم پشتیبان ارتش هستند و ارتش در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همراه با مردم بود و این یکی از پشتوانه های اساسی و ویژگی خاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: دومین ویژگی ارتش، داشتن فرمانده آگاه به زمان، مجتهد و مرجع تقلید است و در هیچ جای دیگر دنیا فرمانده ای با این ویژگی ها پیدا نمی شود.
وی تصریح کرد: داشتن فرمانده ای باتقوا، آشنا با نظم، انضباط و دکترین نظامی جزء امتیازات ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
استاندار کرمان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را برعهده دارند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نقش اصلی و تعیین کننده در شورای عالی دفاع داشتند و امروز داشتن چنین فرمانده عالی مقامی در راس نیروهای مسلح برجستگی این نیرو است.
وی تاکید کرد: امروز در بین نیروهای مسلح وحدت رویه و همبستگی داریم که از ویژگی های دیگر ارتش جمهوری اسلامی است و نیروهای مسلح در استان کرمان به این همبستگی مفتخر هستند.
رزم حسینی تصریح کرد: اتحاد و همدلی بین اعضای شورای تامین استان کرمان زبانزد همه استان های کشور و این دلیل نجابت مردم خوب و ذکاوت و هوشمندی اعضای شورای تامین این استان است.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتدار ملی، سیاسی، امنیتی و نظامی در شرایط خوبی بسر می بریم گفت: اما امروزه ارتقا در حوزه اقتصاد دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان دولت تدبیر و امید است و باید اقتدار اقتصادی ایران اسلامی را در منطقه ثابت کنیم.
استاندار کرمان ادامه داد: خوشبختانه سند چشم انداز 20 ساله و سیاست های بیست و چهارگانه اقتصاد مقاومتی پیش روی ما است و اگر بخواهیم کشور آباد، پیشرفته و همراه با امنیت و شکوه داشته باشیم مجبوریم و باید در زمینه اقتصادی فعالیت های گسترده ای انجام دهیم.
وی ادامه داد: این سند به ما می گوید باید در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره در میان 25 کشور منطقه به رتبه اول منطقه تبدیل شویم.
رزم حسنی تاکید کرد: بعد از رفع تحریم ها که گام به گام در حال انجام است، دولت تدبیر و امید موفق شده تولید نفت را به سه میلیون و 800 هزار بشکه برساند، در حالی که قبل از این دولت تولید نفت حدود یک میلیون بشکه بود.
وی تصریح کرد: امروز شرایط خوبی بر کشور حاکم شده و رشد اقتصادی هشت درصدی که در سند چشم انداز برای سال گذشته دیده شده بود به توفیق الهی به حدود هشت درصد رسیده است.
رزم حسینی ادامه داد: هر چند این امر به این معنا نیست که ما کاستی هایی نداشتیم، اقتصاد ایران به تب تحریم مزمن 12 ساله گرفتار بوده و هست و انجام دادن اقدامات اساسی به زمان کافی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه باید به اوضاع اقتصادی استان کرمان آگاه باشیم گفت: صادارت این استان در دولت قبل 700 میلیون دلار بود اما در سال گذشته 2 میلیارد و 120 میلیون دلار صادرات در بخش کالاهای غیرنفتی، کشاورزی و صنعتی داشته ایم.
استاندار کرمان افزود: 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در این استان امضا کرده ایم و هم اکنون نیز 25 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و معادل یک و نیم برابر بودجه عمرانی کشور، توسط بخش غیردولتی در حال اجرا و قابل مشاهده است.
وی اظهار کرد: متوسط ایجاد شغل در کرمان سالانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 23 هزار شغل بوده اما در سال گذشته 32 هزار و 242 شغل پایدار در این استان ایجاد شده و این یعنی رونق اقتصادی، همدلی، همزبانی در استان کرمان وجود دارد.
رزم حسنی تصریح کرد: 510 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه خوداشتغالی طی سه سال گذشته به بیش از 10 هزار نفر در استان کرمان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: گردشگری استان کرمان نسبت به دولت قبل هفت برابر شده است و امروز در منطقه محرومی مانند قلعه گنج، گردشگران خارجی اقامت دارند و روز به روز این آمار در حال گسترش است.
رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم پدید آمده و در حال گسترش است تصریح کرد: شهرستان قلعه گنج به عنوان یکی از افتخارات اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.
وی بیان کرد: امید به آینده در استان کرمان در حال افزایش است و بر اساس آمارها بویژه در مناطق محروم مانند قلعه گنج امید به آینده در حال گسترش است و این نشان می دهد که اگر ما در حوزه اقتصادی فعالیت های گسترده انجام دهیم می توانیم پایداری نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد مردم به نظام را روز به روز بیشتر کنیم و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع نامگذاری اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنند.
استاندار کرمان گفت: یکی از الگوهای کارآمد، موفق و مورد تایید همه کارشناسان اقتصادی و مسئولان نظام، مناطق هشتگانه اقتصادی استان کرمان است.
وی با بیان اینکه امروز استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی متولی پیدا کرده است گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی در همه مناطق این استان توسط دستگاه ها و شرکت های علاقه مند به توسعه در حال اجرا است.
وی گفت: اینکه ما بعد از گذشت سه سال از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج سخن می گوییم طبیعی است و در این راستا به تدریج در همه نقاط استان کارهای موفقی در حال انجام است.
رزم حسینی تاکید کرد: همه توفیقات و کارهایی که مسئولان استان کرمان انجام می دهند مدیون خون شهدا است و نباید شهدا، خانواده آنها و افتخارات ایران را فراموش کنیم.
وی افزود: گلزار شهدا و شهدای ما باید نمادی برای همه نسل ها و عصرها باشد و همه بدانند که چه کسانی برای امنیت این سرزمین با دست خالی فداکاری کردند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: امروز 29 فروردین به نام روز ارتش نامگذاری شده که یکی از اقدامات و کارهای هوشمندانه معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی است که موجب شده همواره این روز را گرامی بداریم و به سربازان، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی پیام بدهیم که همواره قدرشناس شما هستیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: برای ملت ایران افتخار و سربلندی است که همواره داوطلبانه در سراسر کشور این روز را گرامی بدارد و نامگذاری چنین روزی یادآور فداکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: باید از فرمانده ارتش در منطقه جنوبشرق کشور تشکر کنیم و خدمات وی را در سیل اخیر جازموریان که موجب نجات 70 نفر از هموطنان در این منطقه شد اجر نهیم.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران خدمات ارتش جمهوری اسلامی را در عملیات های پیروزمندانه دفاع مقدس فراموش نخواهد کرد گفت: ارتش به همراه برادران فداکار سپاه و بسیجی های ما در عملیات ثامن الائمه حصر آبادان را شکستند و امروز ما در آبادان یکی از تولیدکنندگان نفت در منطقه آبادان هستیم.
رزم حسینی افزود: با ادغام نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، ملت ایران فتح خرمشهر و آزادسازی سوسنگرد و بستان را فراموش نخواهند کرد که نیروهای عراقی را به آن طرف مرزها راندند.
وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی در همه عملیات های پیروزمندانه دفاع مقدس در جبهه های جنوب و غرب کشور نقش پررنگی داشته و مردم ایران هیچگاه این رشادت ها را فراموش نخواهند کرد.
وی گفت: به سربازان و فرماندهان فداکار و شهید همچون شهید صیاد شیرازی درود می فرستیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: امروز ایران در شرایط خوبی به سر می برد و دامنه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در 400 سال اخیر کم سابقه است و امنیتی که در جای جای کشور داریم در هیچ دوره ای از تاریخ سراغ نداریم.
وی افزود: به برکت ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران در مرزهای سراسر کشور و داخل از امنیت پایداری برخوردار است.
آیین بزرگداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امروز (سه شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، دادستان، فرماندار، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و شماری از مردم در مسیر بلوار 22 بهمن شهر کرمان برگزار شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.