به گزارش ایرنا امام جمعه بلورد سیرجان روز دوشنبه در این آیین، سن تکلیف را مهمترین رویداد وجودی در زندگی هر مسلمان عنوان کرد که در محضر خداوند به تکلیف برای تامین سعادت دنیا و آخرت رسیده است.
حجت الاسلام علی افضلی با تاکید بر حفظ ارزش های اسلامی در جامعه از والدین خواست برای سلامت زندگی و جامعه از الگوهای اسلامی و ارزش های دینی پیروی کنند و با رعایت مسائل مذهبی در خانه و مدرسه افرادی متعهد و متدین پرورش دهند.
وی گفت: تهاجم فرهنگی غرب بیشتر جوانان را نشانه می رود تا این سربازان میدان کارزار را بگیرد و بتواند به راحتی به اهداف خود که تسلیم در برابر ظلم و ستم استکبار و سکوت در برابر آنهاست برسد.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سیرجان هم این جشن را با هدف نگرش عمیق دانش آموزان و درک اهمیت آنها به سن تکلیف عنوان کرد و گفت: اولین فریضه بعد از سن تکلیف اقامه نماز است و این فریضه در بیش از 200 واحد آموزشی به جماعت اقامه شده است.
نقوی افزود: برنامه های تربیتی در مدارس با محتوای ارزش ها و الگوهای دینی ارایه می شود و 25 هزار دانش آموز یعنی بیش از 50 درصد دانش آموزان واجد الشرایط در مسابقات قرآنی و مذهبی در مرحله اول مدارس در سال تحصیلی جاری شرکت کردند.
وی نقش مربیان پرورشی در مدارس را برای رسیدن به مدرسه مطلوب اسلامی مهم دانست و گفت: والدین هم بایستی نقش خود را در توجه به انجام واجبات و ترک محرمات و حفاظت از ارزشهای دینی برای فرزندان داشته باشند.
این مراسم با اقامه اولین نماز جماعت دانش آموزان مکلف به پایان رسید.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار: رسول محمدحسنی
7435/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.