به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در نشست مشترک هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات استان کرمان‌ اظهار داشت: شوراها نیازمند افراد دلسوزی هستند که شورا را سکوی پرش و رسیدن به منافع خود ندانند.

وی تصریح کرد: اعضای شورا باید عقبه قدرتمندی داشته باشند تا بتوانند از ظرفیت شورا برای آبادانی منطقه خود بهترین استفاده را ببرند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه خیمه انتخابات سه رکن دارد گفت: مردم، مجریان و ناظران سه رکن اساسی انتخابات هستند.

وی مردم را مهمترین رکن انتخابات برشمرد و گفت: حضور پر شور و مشارکت حداکثری مردم، عزت و اقتدار ملی را ارتقا داده و برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

توکلی با تاکید بر اینکه حضور مردم ابزار راهبردی برای نظام در سطح بین‌الملل است تصریح کرد: مجریان رکن دوم انتخابات هستند و در راستای برگزاری انتخاباتی سالم نقش کلیدی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه ساز و کار انتخابات در اختیار وزارت کشور است گفت: ناظرین به عنوان سومین رکن تضمین سلامت و بالا بردن احساس نظارت بر انتخابات در بین مردم حضور موثری دارند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه در قانون اساسی وظیفه نظارت بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است، گفت: تضمین سلامت انتخابات کند و احساس وجود نظارت بر انتخابات در جامعه از مهم‌ترین وظایف ناظران است.

وی قانون را ستون خیمه انتخابات برشمرد و گفت: خروجی انتخابات هر چه باشد، فرد یا جمع می‌توانند در انجام وظایف خود موفق‌تر بوده و مقتدرتر عمل کند.

توکلی با اشاره به اهمیت حسن‌ظن در انتخابات گفت: حسن‌ظن کمک می‌کند که انتخاباتی پرشور، بی‌حاشیه و یا کم‌حاشیه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باور کنیم که مجریان و ناظران به مر قانون و وظایف ذاتی خود عمل می‌کنند گفت: از هرعملی که حاشیه‌ساز بوده و حسن‌ظن افراد را مخدوش می‌کند بپرهیزیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه از افراد خوش‌نام و خوش سابقه در برگزاری انتخابات استفاده کنیم تا به جایگاه انتخابات لطمه نخورد گفت: بهانه به دست کسی ندهیم و با حفظ حسن‌ظن اعتماد مردم را بالا ببریم.

وی خاطر‌نشان کرد: باور کنیم حق‌الناس فقط از دیوار مرد بالارفتن نیست مال، جان، آبروی و رای مردم هم حق‌الناس بوده و امانتی در دست ماست و هر گونه خیانت، ظلم و تخلف است.

توکلی با بیان اینکه صندوق رای ناموس انتخابات است و باید از آن مراقبت کنیم گفت: وظیفه سنگینی بر عهده ناظران و مجریان انتخابات است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619815
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.