به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی باقرزاده امروز در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی استان کرمان اظهارداشت: قرآن کریم تاکید بر زنده بودن شهدا دارد و بر همین اساس امروز میزبان واقعی شهدا هستند.

وی با بیان اینکه شهدا ما را برای حضور در این مراسم دعوت کردند با اشاره به ارسال دعوتنامه برای شرکت در یادواره برای بسیاری از مدعوین گفت: همه توفیق حضور در این مراسم را نداشتند و برای شرکت در یادواره شهدا باید خود شهیدان دعوت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 36 هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار و 970 شهید معلم در کشور وجود دارد افزود: در طول تاریخ همیشه آغازگران جنگ منفور بودند.

وی با بیان اینکه هر چه سفیدی هم در تاریخ وجود دارد از مدافعان بوده است خاطرنشان کرد: بخشی از دفاع مقدس در جبهه بود اما در همه خانه‌ها مردم با مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی روبرو بودند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به دیدار با رهبر معظم انقلاب برای برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی در کشور گفت: ایشان تاکید  بر سرگذشت پژوهی این شهدا داشتند.

وی با بیان اینکه 176 شهید سوادآموزی در کشور شناسایی شده است افزود: بیش از 10 هزار مطلب از شهدای سوادآموزی در سطح کشور جمع‌آوری شده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه قرار شد که در همه استان‌ها یادواره شهدای سوادآموزی برگزار شود تصریح کرد: امروز دهمین یادواره شهدای سوادآموزی در کشور و نخستین یادواره شهدای سوادآموزی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاع همیشه برای ما جاری و ساری است گفت: امروز میدان جنگ تغییر کرده و باید در همه حال برای دفاع از میهن اسلامی در همه عرصه‌ها آمادگی کامل را داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، شهیدان محمد علیزاده اهل زرند، هوشنگ واحدی از جیرفت و شهیدان غلامعباس ریاحی و مجید محمودی اهل شهربابک، چهار شهید سوادآموزی استان کرمان هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618265
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.