شهباز حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای گسترش آبیاری تحت فشار با کشاورزان و باغداران همکاری لازم صورت می گیرد و برای توسعه شهرستان بردسیر به ویژه مناطق لاله زار و کوه پنج به افرادی که مایل به سرمایه گذاری باشند وام با سود کمتر از 10 درصد پرداخت می شود.
وی درباره جلسات مبارزه تلفیقی با آفت کرم خراط گفت: با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی کرم خراط در باغ های گردو منطقه بیدخوان شهرستان بردسیر کنترل می شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 2 میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با کرم خراط اختصاص داده شده و سال 96 بیشترین بودجه به بخش تحقیقات و پژوهش اختصاص یافته است.
وی گفت: دولت ها باید برنامه ریز و ناظر باشند تا کارها به درستی توسط مردم انجام شود، کارهای اجرایی باید به مردم واگذار شود و دولت وظیفه برنامه ریزی و نظارت را برعهده بگیرد.
حسن پور اظهار کرد: هر طرحی که با مشارکت مردم انجام نشود و مردم در آن سهیم نباشند منجر به شکست خواهد شد بنابراین نه تنها برای مبارزه با کرم خراط بلکه برای حل تمامی مشکلات نیازمند روحیه جهادی و بسیجی هستیم تا با هم مشکلات را برطرف کنیم.
بیدخوان از مناطق دیدنی بردسیر است که به داشتن درختان گردوی چند هزار ساله و یخدان های طبیعی و هوای خنک تابستان معروف است و در 43 کیلومتری جنوب بردسیر قرار دارد.
بردسیر در 60 کیلومتری کرمان است.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار: رسول محمدحسنی
7421/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.