خداداد امینی روش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 659 نفر امسال معتکف شدند که از این تعداد 2 هزار و 50 نفر زن و 609 نفر مرد بودند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 443 نفر در شهرستان جیرفت معتکف شده بودند اظهار کرد: برنامه های معنوی و جانبی که در مراسم اعتکاف امسال برگزار شد در استقبال مردم تاثیرگذار بوده است.
وی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ابتدا تصمیم گرفته شد در 15 مسجد مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود که به دلیل استقبال کم نظیر مردم این مساجد به 21 مسجد افزایش پیدا کرد و در 9 مسجد شهری و 12 مسجد روستایی این مراسم معنوی برگزار شد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جیرفت به استقبال روستاییان این شهرستان در مراسم اعتکاف امسال اشاره کرد و گفت: ظرفیت مردم روستا برای شرکت در این مراسم معنوی بیش از این تعداد هم می باشد و در سال های آتی برنامه ریزی های بهتری را در این زمینه انجام می دهیم.
وی با اشاره به افزایش استقبال دانش آموزان از مراسم اعتکاف امسال افزود: به نظر می رسد سهم قابل توجهی از این افزایش مربوط به استقبال دانش آموزان از آیین اعتکاف باشد.
وی ضمن تشکر از آموزش و پرورش و رسانه ها در برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم عنوان کرد: برنامه های معنوی آموزش و پرورش در کنار حمایت و انعکاس رسانه ها در استقبال کم نظیر دانش آموزان بی تاثیر نبوده است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.