به گزارش ایرنا محمود وفایی روز چهارشنبه در شصت و دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه سه شامل شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در ساختمان شماره 3 استانداری افزود: برای بهره گیری از ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شرق استان کارهایی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده اما کافی نیست و بضاعت دولت نیز در همین حد است.
وی با اشاره به بازسازی حدود 70 درصد ارگ قدیم بم پس از زلزله سال 1382 تاکنون گفت: اواخر سال گذشته 140 میلیارد ریال برای بازسازی ارگ بم اختصاص یافته است که با تامین این میزان اعتبار، مشکلی در بازسازی این اثر تاریخی ارزشمند نخواهیم داشت.
وی بیان کرد: منطقه ویژه ارگ جدید بم به عنوان معین اقتصادی شرق استان مدیریت ارگ قدیم بم و نیز مدیریت قسمتی از بیابان لوت را که ثبت جهانی شده است، بپذیرد.
استان کرمان سال گذشته در سفر استانی رئیس جمهوری به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی و پس از آن با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 موسسه و شرکت توانمند اقتصادی و توسعه ای مسئولیت توسعه و آبادانی را در مناطق هشتگانه استان شامل شهرستان ها و بخش های مختلف بر عهده گرفته اند.
شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر شرق استان را تشکیل می دهند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.