به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عارفی امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیر سپهبد علی صیاد‌شیرازی در کرمان اظهار‌داشت: امروز در جهان ثابت شده که تنها یاور مظلومان عالم در جهان، ایران اسلامی است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر از مسلمانی برگردید و مرتد شوید، منت شما را نمی‌کشم و به‌زودی قومی می‌آورم که اول دوستشان دارم و دوم آنها نیز خدا را دوست دارند و این افراد کسانی هستند که در مقابل کفار خشن و در مقابل دوستان خدا مهربان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مرکز پرگار دل‌های مستضعفان عالم است افزود: وعده خداوند محقق شده و این وعده توسط سردارانی همچون صیاد‌شیرازی و سلیمانی عملی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز اعراب سعودی یک لکه ننگ برای مسلمانان هستند و هر جا که هر جا سخن از داعش و تروریسم است، پای سعودی‌ها در میان است خاطر‌نشان کرد: همه مشکلات اسلام از جایی است که پایگاه جهان اسلام است و امروز دولت سعودی در آنجا حاکم است.

عارفی با بیان اینکه سعودی‌ها با حمایت از آمریکا، اسرائیل و تروریسم ذلت خود را نشان دادند با اشاره به حمله چند روز گذشته موشکی آمریکا به سوریه، گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی این حمله را محکوم کردند، آنوقت دولت سعودی پیام تبریک و حمایت از آمریکا صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم یمن در برابر حملات سعودی ها پاره پاره می‌شوند و حدود سه میلیون از خاندان پیامبر‌(ص) در یمن زندگی می‌کنند افزود: کسانی که دم از خادمان حرمین می‌زنند، خائنان به حرمین هستند.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اگر آمریکا 51 درصد یعنی یک درصد بیشتر احتمال موفقیت در جنگ و حمله به ایران را می‌داد به ما حمله می‌کرد تصریح کرد: بعضی‌ها در خیال باطل هستند و هنوز تشخیص نمی‌دهند که آمریکائی که در یک حمله حدود 60 موشک به سوریه پرتاب کرد جرات ندارد که قایق های آن حتی یک متر از حد خود وارد حریم آبی ایران شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نوکری اسرائیل را می‌کند و در دست صهیونیسم است افزود: آمریکا آنقدر بدبخت است که هر چه اسرائیل می‌گوید، عمل می کند و به آنها می گوییم که شما که می‌دانید ایران دشمن اصلی شما است پس چرا به مردم بی گناه سوریه، عراق و یمن حمله می‌کنید.

عارفی با بیان اینکه آمریکا می‌داند که با کوچکترین تجاوزی موشک‌های ایران به او امان نمی‌دهند اظهار‌داشت: ملت ایران امروز افتخار دنیا و جهان اسلام است و ارتش و سپاه باصلابت و مقتدر آن، زینت اسلام است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیر سپهبد علی صیاد‌شیرازی گفت: صیاد‌شیرازی آنقدر بزرگ بود که بزرگ مرد تاریخ یعنی رهبر معظم انقلاب خم شد و بر تابوت او بوسه زد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ذکر شهادت در قالب معرفت، سخن از تسلیت نیست افزود: بیان دلاورمردی‌های سرداران اسلام همچون صیاد‌شیرازی مایه مباهات و افتخار است و باید آن را تبریک گفت.

وی صیاد‌شیرازی را انسانی خود‌ساخته و بنده خدا دانست و خاطر‌نشان کرد: افتخار استان کرمان آن است که امیر شهید صیاد‌شیرازی اصالتا اهل منطقه جبالبارز جیرفت بود و بارها در نماز جمعه شهر جیرفت شرکت می‌کرد و در سفرهایی که به روستای خود در این منطقه داشت، مردم را مجذوب خود کرده بود.

حجت‌الاسلام عارفی با بیان اینکه صیاد‌شیرازی مردی خاضع و عارف بود تصریح کرد: در عین مهربانی و عطوفتی که داشت، همیشه در کمین دشمن بود و در راه خدا جهاد کرد.

به گزارش تسنیم مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیر سپهبد علی صیاد‌شیرازی با برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله خاطره‌گویی و مداحی و با حضور امیر سرتیپ دوم نادر علیدوست فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی و ارشد نظامی ارتش در جنوب‌شرق کشور و آیت‌الله سید‌یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان در مسجد طالبی شهر کرمان برگزار شد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611096
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.