عباس سعیدی عصر پنجشنبه در شصت و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) که با حضور استاندار کرمان در شهرستان ارزوئیه برگزار شد افزود: امسال 2 هزار و 151 هکتار از مزارع ارزوئیه به سیستم آبیاری نوار تیپ مجهز شده است.
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت در شهرستان ارزوئیه 53 هزار هکتار است گفت: پنج هزار هکتار از این مزارع باغی و مابقی زراعی است.
وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان ارزوئیه 18 هزار هکتار است و سالانه 76 هزار تن گندم درم از این شهرستان تحویل سیلوهای استان کرمان می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان افزود: بعد از گندم، بیشترین سطح زیر کشت ارزوئیه به ذرت اختصاص داده شده است و سالانه 12 هزار هکتار از مزراع این شهرستان زیر کشت ذرت قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ارزوئیه 25 هزار تن مرکبات تولید می شود و سطح زیر کشت نخلستان های ارزوئیه 440 هکتار است.
سعیدی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 92، شش هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در این منطقه انجام و بعد از آن تاکنون سه هزار و 750 هکتار از مزارع شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
وی افزود: امسال 600 هکتار کلزا در ارزوئیه کشت و تجمیع 30 موتور پمپ نیز آغاز شده است.
وی گفت: امسال 17 دستگاه کمباین با تسهیلات بانک کشاورزی خریداری و وارد شده است و بیش از 400 تراکتور نیز در شهرستان ارزوئیه وارد شده که برای خرید این تراکتورها بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610514
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.