به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدحسین ملکی صبح امروز در دیدار جمعی از هنرمندان استان کرمان با آیت‌الله سید‌یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت سالروز شهادت سید‌مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم و هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار‌داشت: به برکت انقلاب اسلامی هنر در جامعه امروزی ابزاری برای معرفی ارزش‌های اسلامی است.

وی با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد حوزه هنری استان کرمان در سال گذشته گفت: سال گذشته شش کتاب از تولیدات حوزه هنری استان به چاپ رسید که بعضی از این کتاب‌ها در چاپ دوم منتشر شدند.

رئیس حوزه هنری استان کرمان کتاب "روی ماه خورشید" مجموعه شعری از شیما مظهری‌صفات از شاعران کرمانی، کتاب "حرف‌های آبی دلم" با موضوع نماز برای کودک و نوجوان و برگرفته از اشعار برگزیده جشنواره شعر روشنا را تعدادی از این کتاب‌ها معرفی کرد و افزود: کتاب "دادگران کرمانی" نیز اثری پژوهشی و تحلیلی است که با نگاهی موشکافانه به تاریخ مبارزاتی مردم کرمان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه به مناسبت شهادت سید‌‌مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم هفته هنر انقلاب اسلامی از 19 تا 25 فروردین در استان کرمان برگزار می‌شود خاطر‌نشان کرد: دفتر مردمی تئاتر مساجد در کرمان نیز اواخر سال گذشته راه‌اندازی شده و در این ایام برنامه دارد.

ملکی با اشاره به اینکه در این هفته مساجد شهر کرمان میزبان گروه‌های تئاتر در قالب تئاتر مسجد هستند، بیان کرد: نمایش "غ برای قابیل، ه برای هابیل" نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و نمایش "کارستان" نوشته محمدرضا آزاد به کارگردانی روح‌الله آریس در تعدادی از مساجد شهر کرمان اجرای عمومی می‌شوند.

وی افزود: برنامه مستمری با عنوان "آیینه‌داران روشنی" در قالب شب خاطره با گردهمایی هنرمندان و فعالان فرهنگی دهۀ آغازین انقلاب اسلامی طراحی شده که تاکنون دو نشست از این برنامه در هفته هنر انقلاب و ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شده است و سومین نشست آن، به عنوان برنامه محوری و اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای هنرمند استان، نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش" و جشنواره مردمی "عمار" برای معتکفین در مساجد شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 60 متن نمایشی در استان آماده شده که قابلیت اجرا را دارد گفت: پنج نمایشنامه با نگاه به کتاب "آن بیست و سه نفر" در روند برگزاری کارگاه‌های آموزشی سه تا پنج روزه تهیه شده است که امسال به نمایش گذاشته می‌شود.

ملکی با اشاره به اینکه حوزه هنری استان کرمان هم همه تلاش خود را در جهت حمایت از هنر متعهد اسلامی و انقلابی معطوف کرده است افزود: با همکاری ستاد نماز جمعه، ثبت‌نام از علاقه‌مندان به رشته‌های هنری در استان کرمان تا ماه مبارک رمضان در مکان‌های برگزاری نماز جمعه انجام شده و در تابستان دوره‌های آموزشی هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609703
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.