خداداد امینی‌روش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در جیرفت اظهار‌ داشت: ستاد اعتکاف شهرستان جیرفت با هدف ارتقاء کمی و کیفی در چهار کمیته پشتیبانی و تدارکات، قرآنی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه دیگر برنامه‌های معنوی و فرهنگی نیز در کنار مراسم اعتکاف در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود، تصریح کرد: این سازمان به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزارشدن این برنامه‌ها انجام می‌دهد و ما تمام تلاش خود را در این زمینه بکار می‌گیریم.

امینی‌روش برنامه های فرهنگی خاصی نیز در کنار برگزاری برنامه‌های اصلی اعتکاف که مربوط به اعمال مخصوص این مراسم است در نظر گرفته شده است امیدوارم مورد توجه معتکفین قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت با توجه به استقبال زیاد مردم از آیین اعتکاف، بیان کرد: آیین معنوی اعتکاف در 15 مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار و نفر 900 نفر در آیین معنوی اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در این شهرستان بیش از 3 هزار نفر در برنامه معنوی اعتکاف شرکت کنند و تاکنون استقبال بی‌نظیری از این مراسم شده است.

امینی‌روش اظهارداشت: بیش از 80 درصد جمعیت ثبت‌نام کرده برای اعتکاف را مردم شهر و مابقی از اهالی ساکن روستاها و دهستان‌های اسفندقه، علی‌آباد، ساردوئیه، کریم‌آباد، دولت‌آباد و مرکز بخش بلوک این شهرستان تشکیل شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت عنوان کرد: آیین معنوی اعتکاف در روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب برگزار می‌شود و ‌ از 22 فروردین‌ماه جاری به مدت سه روز مردم معتکف می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام معتکفان از نیمه دوم فروردین‌ماه شروع شده و تا پایان روز 21 فروردین ادامه دارد اظهارداشت: در شهر جیرفت محل برگزاری و ثبت‌نام اعتکاف برای برادران در مسجد امام علی‌(ع) و خواهران نیز در مسجد جامع انجام می‌شود و معتکفین می‌توانند بعد از نماز مغرب و عشا 21 فروردین یا قبل سحر 22 فروردین به مساجد ثبت‌نام شده مراجعه کنند.

امینی‌روش با بیان اینکه اعتکاف فرصتی معنوی برای تزکیه نفس و ارتقای روحی و معنوی افراد به‌ویژه جوانان است، گفت: میانگین هزینه برای هر شخص 30 هزار تومان است که بر اساس آن هزینه سحری و افطاری تامین می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608816
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.