به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امین یادگارنژاد افزود: خانم جوانی با در دست داشتن برگ قضایی به این پلیس اعلام کرد بعد از گم شدن گوشی موبایلش، شخصی طی تماس تلفنی به وی اعلام کرده در صورتی که اقدام به ایجاد رابطه نامشروع با وی نکند تمامی عکس ها و فیلم های خانوادگی موجود در موبایل را در فضای مجازی منتشر می کند که رسیدگی به پرونده با موضوع حتک حیثیت در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی درباره تهدید و اخاذی صورت گرفته تصریح کرد: پس از بررسی فنی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم دستگیر شد و اعتراف کرد که مبلغ 70 میلیون ریال به ایشان بدهکار بوده و زمانی که شاکی برای گرفتن بدهی به منزل شخصی اش آمده در موقعیتی مناسب تلفن همراه وی را سرقت و این نقشه را پیاده سازی کرده است.
رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: در بازجویی های به عمل آمده، ابتدا متهم عمل ارتکابی را انکار کرد که در مواجهه با مدارک و ادله های رایانه ای ضمن اقرار به بزه انتسابی، انگیزه خود را از این عمل مجرمانه پرداخت نشدن بدهی گذشته خود دانست.
وی با بیان اینکه ذخیره کردن تصاویر شخصصی بر روی گوشی همراه به هیچ عنوان درست نیست گفت: احتمال سرقت، مفقودی و هک کردن گوشی های موبایل می تواند تبعات جبران ناپذیری مانند اخاذی های مالی و مسائل اخلاقی به همراه داشته باشد.
سرهنگ یادگارنژاد تاکید کرد: کابران گوشی‌های هوشمند باید بدانند محل ذخیره کردن اطلاعات مهم و شخصی بر روی لوح فشرده یا حافظه های جانبی است که آنها نیز نباید در دسترس دیگران باشد.
وی گفت: از شهروندان محترم می خواهیم که برای سیستم های هوشمند شخصی خود رمزهای عبور قوی که ترکیبی از اعداد، حروف و نشانه است، انتخاب نمایند تا امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شان به حداقل برسد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.