به گزارش ایرنا حمید روحی روز چهارشنبه در نشست بررسی کاوش محوطه تاریخی شهرستان ریگان افزود: کار حفاری این محوطه تاریخی با حضور کارشناسان و باستان شناسان بومی منطقه ضمن تامین اعتبارات انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: ریگان از جمله مناطقی است که در زمینه گردشگری پتانسیل خوبی دارد و سرمایه گذارانی که در این منطقه سرمایه گذاری کنند تسهیلات دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 700 بنای تاریخی ثبت ملی در استان کرمان وجود دارد گفت: این مکانها به فضای کارآفرینی تبدیل خواهد شد و سرمایه گذارانی که قصد کارآفرینی در این مکانها را داشته باشند تسهیلات بانکی دریافت می کنند.
روحی از راه اندازی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ریگان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: چارت اداری این اداره نیز مصوب شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: مجوز کاوش گورستان باستانی شهرستان ریگان صادر و عملیات کاوش بزودی در این منطقه آغاز خواهد شد.
سرهنگ مهدی امیرتیموری افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از زمان شناسایی این گورستان به صورت 24 ساعته در محوطه تاریخی گورستان باستان شناسی ریگان گشت زنی می کنند.
وی ادامه داد: کار کاوش اضطراری این محوطه تاریخی که به دوران هخامنشی و اشکانیان برمی گردد بزودی آغاز می شود.
فرماندار ریگان نیز گفت: این شهرستان دارای 50 اثر تاریخی است و فقط یک اثر ثبت ملی داردو جای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان ریگان خالی است.
امین باقری افزود: حفظ میراث فرهنگی وظیفه همگان است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکنون در این زمینه کوتاهی کرده است.
فرماندار ریگان اظهار کرد: اگر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برنامه ای مدون و ساختاری قوی در این شهرستان داشته باشد از آن حمایت خواهیم کرد.
سال گذشته سیلاب موجب پدیدار شدن گورستانی با قدمت 2 هزار و 500 سال در شهرستان ریگان شد.
تاکنون 700 اثر تاریخی از این گورستان تاریخی شناسایی و کشف شده است.
ریگان تا مرکز کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار: موسی ملاییان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.