به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان غلامرضا خواجه با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوط معرفی و با تهیه نقشه و مواد اولیه مورد نیاز طرح راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه حمایت از هنر قالیبافی یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد در مقوله اشتغال کوچک و خانگی مددجویان است اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 542 دار فعال قالی توسط بافندگان فرش تحت حمایت در حال بافت است.
وی به راه اندازی فروشگاه فرش و تولیدات صنایع دستی مجریان طرحهای اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی این فروشگاه بیش از 20 میلیون تومان هزینه شده است و با راه اندازی این فروشگاه تمامی فرش های تولیدی و صنایع دستی مددجویان به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش می رسد.
خواجه بیان کرد: نظارت، آموزش و هدایت فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود و بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
بیش از 2 هزار و 800 بافنده فرش در استان کرمان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت می کنند.
دریافت کننده: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.