به گزاری ایرنا محمد ساردویی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پل دوم روستای سقدر به طول 60 متر شامل سه دهانه 20 متری در محور بزرگراه ترانزیت جیرفت - سه راهی بم قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با احداث این پل 20 کیلومتر از محور جیرفت - سه راهی بم به صورت چهار خطه قابل تردد می شود و احداث این پل نقش مهمی در کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک محور خواهد داشت.
وی گفت: عملیات اجرایی پل دوم سقدر با پیشرفت فیزیکی 78 درصد و اعتبار اولیه 13 میلیارد و 500 میلیون ریال در دست اقدام است که اجرای این پروژه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان واگذار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: پل دوم سرجاز بر روی رودخانه ملنتی نیز در دست احداث است که 348 متر طول دارد و در محور ترانزیتی بزرگراه جیرفت - کهنوج - رودان قرار دارد.
وی گفت: این پل نیز از 11 دهانه 28 متر و 2 دهانه 20 متری تشکیل و تاکنون عملیات های خاکبرداری کامل، اجرای 88 عدد شمع و احداث 2 فونداسیون انجام شده که برای تکمیل این پل بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتابر مورد نیاز است.
وی بیان کرد: پل دوم جنگل آباد از دیگر طرح هاست که به طول 196 متر در محور ترانزیتی بزرگراه جیرفت - کهنوج - رودان قرار دارد و شامل هفت دهانه 28 متری می باشد که تکمیل آن به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
ساردویی افزود: پل دوم بهادرآباد به طول 399 متر در کیلومتر 55 محور جیرفت - کهنوج - رودان قرار دارد که شامل 19 دهانه 21 متری است و در حال حاضر پروژه احداث پل دوم بهادرآباد و جاده های ورودی و خروجی اطراف آن با برآوردی بالغ بر 112 میلیارد ریال در حال برگزاری مناقصه می باشد.
وی بیان کرد: پل تقاطع غیر همسطح سربیژن از دیگر طرح هاست که طول آن یکهزار و 600 متر است و با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در سال 91 آغاز شد و تاکنون عملیات اجرایی باند های طرفین و پل دو دهانه 20 متری به اتمام رسیده و آماده پخش آسفالت می باشد.
وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه 92 درصد است که با بهره برداری از آن حوادث جاده ای ناشی از نقطه برخورد ترافیک جیرفت - ساردوئیه و کرمان - جیرفت در محل این تقاطع رفع خواهد شد و در حال حاضر تکمیل این پروژه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان منتقل شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: پل سفید باز و پل کلدان نیز به ترتیب به طول 90 متر و 120 متر در دست مطالعه است که با احداث این پل ها حدود 11 کیلومتر از بزرگراه جیرفت - بافت - سیرجان تکمیل و بهره برداری می شود.
وی گفت: پل تیتانیوم کهنوج نیز به طول 60 متر با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در حال ساخت است که با احداث این پل و تکمیل عملیات اجرایی آن حدود 30 کیلومتر از بزرگراه ترانزیتی کهنوج - رودان تکمیل و افتتاح می شود.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.