به گزارش ایرنا محمدحسن کردستانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: با توجه به سیاست‌های اجرایی این اداره کل در سال جاری، حفاظت مشارکتی و کاداستر اراضی ملی در اولویت کاری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر بیش از 65 درصد اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌ برگ صادر شده است تصریح کرد: با صدور این اسناد برای برخورد با متصرفان در این عرصه‌ها دیگر با مشکلی مواجه نیستیم و نیاز به حکم قضایی نداریم.
وی گفت: با توجه به موفقیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در کسب رتبه برتر کشوری در حوزه حفاظت از عرصه‎های منابع طبیعی انتظار می‌رود، قراردادهای حفاظت مشارکتی در دستور کار جدی قرار گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر جلب مشارکت مردم در اجرای طرح های بیابان‌زدایی و آبخیزداری و تحقق حفاظت از اراضی ملی گفت: نیاز است از ظرفیت مردم برای مشارکت در برنامه‌های منابع طبیعی استفاده شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز طبیعت قرار داریم لذا با گشت‌زنی خودروهای شعارنویسی شده همیاران طبیعت در سطح منطقه به متخلفان اعلام می کنیم که با تمام توان و با مشارکت جوامع محلی در راستای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی گام بر می‌داریم و این اقدام در نهایت منجر به کاهش جرائم حوزه انتظامی نیز می‌شود.
کردستانی با بیان اینکه به صورت جدی در برابر متصرفان اراضی ملی ایستاده ایم افزود: از مدیران منابع طبیعی شهرستان‌های جنوبی کرمان درخواست می شود در برابر زمین‌خواران کوتاه نیامده و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: سال 93 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، سال 95 بر ضرورت اقدام و عمل توصیه و پس از بسترسازی مناسب در سال 96 بر تولید و اشتغال تاکید شده است که در حوزه این اداره کل نیز 10 طرح پیشنهادی تدوین شده که 2 طرح آن ملی و مابقی استانی هستند.
وی افزود: در بحث پروژه مقابله با بیابان‌زدایی، تفاهم نامه سه‌جانبه با جهاد نصر، بسیج سازندگی و سپاه پاسداران منعقد شده است.
کردستانی بیان کرد: اواخر سال گذشته عملیات اجرایی طرح نهال‌کاری حوزه ترسیب کربن و بیابان‌زدایی در سطح شهرستان‌های منطقه کلید خورده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.