علی گنج کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات نجات عشایر گرفتار در آب منطقه جازموریان به پایان رسیده و تعدادی از عشایر با اختیار خود و برای نگهداری از دام ها در منطقه مانده اند که اقلام امدادی و غذایی مورد نیاز به این افراد تحویل داده شده است.
وی گفت: از آغاز فروردین ماه همزمان با بارندگی در استان و در نتیجه سیل و آبگرفتگی و طغیان رودخانه مسیر ارتباطی روستای پشت رود از توابع شهرستان بردسیر بسته شده و هنوز بازگشایی نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فروکش کردن میزانی از آب رودخانه منطقه افزود: هم اکنون با لودر و تراکتور، امدادرسانی، تحویل اقلام غذایی و دارو در حال انجام است اما مسیر ارتباطی همچنان بسته است.
وی با بیان اینکه آذوقه روستای پشت رود از توابع شهرستان بردسیر در حال اتمام بود اظهار کرد: از روز یکشنبه نیروهای جمعیت هلال احمر وارد عمل شده و توزیع اقلام غذایی از جمله آب معدنی، کنسروجات و نان را آغاز کردند.
گنج کریمی به حضور یک بیمار بدحال در منطقه پشت رود شهرستان بردسیر اشاره کرد و گفت: امروز اقلام دارویی مورد نیاز این شخص بیمار به وی تحویل داده شد و هم اکنون وضعیت بهتری دارد.
وی گفت: امدادرسانی در بقیه نقاط استان کرمان به پایان رسیده و هم اکنون مشکلی در شهرستان ها گزارش نشده است.
پشت رود روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بردسیر است و مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری کرمان قرار دارد.
تالاب جازموریان در جنوب استان کرمان و مجاورت شهرستان های رودبارجنوب و قلعه گنج واقع شده است که پس از سال ها خشکسالی در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه های منطقه آب در آن جریان پیدا کرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.