به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کشاورزی گفت: با انجام برنامه ریزی های هدفمند و اجرای طرح های مثبت در سطح حوزه استحفاظی و انجام پبش بینی های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم در نیمه اول تعطیلات نوروز 96، شاهد کاهش 14 درصدی وقوع جرایم نسبت به نوروز 95 بوده ایم.
وی افزود: دستگیری مجرمان با بهبود 27 درصدی همراه بوده و در خصوص آمار کشف نیز که بیشترین بهبود را نشان می دهد، پلیس کرمان، حدود 120 درصد افزایش کشفیات داشته است.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان عنوان کرد: مجموع این آمار مهر تأییدی است بر بهبود عملکرد مثبت پلیس شهرستان که در سایه برنامه ریزی های هدفمند فرماندهان دلسوز و زحمات بی دریغ مأموران انتظامی و همچنین همراهی و همکاری شهروندان با پلیس حاصل شده است.
وی توسعه تکنولوژی و پیچیدگی جرائم به ویژه سرقت ها، لزوم آموزش همگانی، بکارگیری توصیه و هشدارهای پلیسی و دقت در نگهداری از اموال را مهمترین اقدام در پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم برشمرد.
سرهنگ کشاورزی همکاری و مشارکت مردم را در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت مهم دانست و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم است و تعامل با شهروندان در برقراری امنیت یک امر اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.
وی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر اعمال مجرمانه افراد مخل نظم و امنیت در جامعه را بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 با پلیس در میان بگذارند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.