به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، 'محمدرضا پورابراهیمی' در بازدید از پایگاه های اطلاع رسانی، موزه ها و بازارچه صنایع دستی کاروانسرای گنجعلیخان کرمان افزود: سطح رضایتمندی گردشگران از نحوه خدمات رسانی پایگاه ها و ستادهای نوروزی در این استان مطلوب است.
وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در بناهای تاریخی شاخص اقدام به برپایی آیین نوروزگاه کرده است تصریح کرد: بدون شک اجرای این قبیل برنامه ها در کنار ایجاد محیطی شاد و مفرح، سبب آشنایی گردشگران با آیین ها و سنت های نوروزی می شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی از استان های کشور از قبیل استان کرمان بناهای تاریخی در راستای ایجاد اشتغال و تولید، تغییر کاربری داده شده است بیان کرد: کاروانسرای گنجعلیخان کرمان در حال حاضر به بازارچه صنایع دستی تبدیل شده که با کمترین سرمایه گذاری برای بیش از 40 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
وی با بیان اینکه حداقل سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن برای هر نفر بیش از 150 میلیون تومان و در حوزه کشاورزی بالغ بر 80 میلیون تومان است اظهار کرد: این میزان در حوزه های صنایع دستی و گردشگری بسیار پایین و حتی ناچیز است.
پورابراهیمی خواهان تغییر کاربری بیشتر اماکن تاریخی و گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و تولید شد و افزود: استان کرمان در این راستا قدم های خوبی برداشته است و می تواند به عنوان پایلوت تبدیل بناهای تاریخی به فرصت های تولید و اشتغالزایی تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان باید طرح ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری استان را تهیه کند گفت: بدون شک حوزه های گردشگری و صنایع دستی توانایی ایجاد اشتغال و تولید با کمترین میزان سرمایه گذاری را دارند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از زحمات و خدمات دستگاه های عضو ستادهای هماهنگی خدمات سفر خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان این ایام همچنان شاهد رضایت گردشگران از نحوه خدمات رسانی ستادهای نوروزی باشیم.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.